شنبه 24 تیر 1396 | 12:28
معرفی کتاب
کتاب تشیع انگلیسی / نشر کتاب
کتاب تشیع انگلیسی / نشر کتاب

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از دیدار مدیا،  کتاب تشیع انگلیسی که به همت هیئت تحریریه حسینیه مجازی بیرق گردآوری شده است از جمله نمونه کتاب‌هایی است که توسط مرکز رسانه‌ای دیدار نشر و توزیع گردیده است. این کتاب که در باب جریانات منحرف شیعه در عصر معاصر به رشته تحریر درآمده، به واکاوی اهداف و برنامه‌های آنها می‌پردازد.

رهبری معظم انقلاب همواره با تأکید بر موضوع وحدت در جهان اسلام، جریانات تندرو در جهان تشیع را که به مقدسات اهل سنت توهین نموده و اقدامات زیادی در جهت تفرقه‌افکنی در جهان اسلام را انجام داده‌اند، مورد انتقاد قرار داده‌اند و ایشان با اشاره به اینکه آن تشیعی که بخواهد از لندن برای شیعه پخش شود به درد تشیع نمی‌خورد، نسبت به این جریانات مواضعی صریح گرفته‌اند. اما آنچه میتوان بدان پی برد این است که تشیع انگلیسی پرده‌ی جدیدی از پروژه شیعه‌هراسی را دنبال می‌کند. آنها سعی دارند تا با تبدیل جاذبه‌های تشیع مانند عزاداری به دافعه و دامن زدن به اختلافات مذهبی، آتش تفرقه را در جهان اسلام شعله‌ور نموده تا از ظرفیت‌های وحدت در جهان اسلام کاسته وجهه تشیع را در جهان مخدوش کنند. لذا شناخت هرچه بیشتر جرایانات انحرافی شیعه و درک خطر آن و همچنین راه‌های مقابله با سم‌پاشی‌ها و شبهات معطوف به آن بسیار با اهمیت و لازم می‌نمایاند که در این کتاب به بررسی ابعاد گوناگون آن با همراهی صاحبنظران پرداخته شده است.

shiaenglish2

عناوین کتاب تشیع انگلیسی که در شش فصل به رشته تحریر درآمده است به شرح ذیل است:

در فصل اول این کتاب حجت‌الاسلام مهدی مسائلی به بررسی مبانی فکری این جریان و اهداف آن از طریق ارائه چهره‌ای متفاوت و زشت از تشیع در منظر جهانیان و مقابله و ایستادگی از درون مذهب در برابر تشیع اصیل و دوری آن از آرمان‌ها و شعارهای والای تشیع می‌پردازد. فصل دوم این کتاب از زبان آیت الله اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب به تلاش فرقه شیرازی‌ها برای ترویج قمه‌زنی در جهان اشاره و آن را در راستای نمادسازی و تخریب شیعه می‌داند. در فصل سوم متن پیاده شده میزگرد تخصصی با حضور محمد حسین رجبی دوانی، سید هادی سید افقهی و سجاد اسلامیان می‌باشد که پیشینه‌شناسی جریان شیرازی، تلاش برای مرجع‌تراشی و بررسی سابقه استعمار پیر انگلیس در فرقه‌سازی و سازماندهی از موضوعات این نشست می‌باشد. در فصل چهارم این کتاب دکتر کچوئیان احیای تخاصم‌های شیعه و سنی را متوجه گرایش‌های ملی‌گرایانه در دولت‌ سازندگی در دهه‌ی هفتاد می‌داند. فصل پنجم این کتاب برخی روایاتی که دستمایه این جریان برای انجام اقدامات وهن‌آلود می‌شود مورد برررسی قرار گرفته است. در نهایت در فصل ششم نگاه حضرت امام خمینی(ره) در مورد جریان‌های منحرف در جهان اسلام تبیین شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.