دوشنبه 21 آبان 1397 | 12:47
یمن: ۴۰ مزدور ائتلاف سعودی در الحدیده کشته شدند
یمن: ۴۰ مزدور ائتلاف سعودی در الحدیده کشته شدند
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از کشته شدن بیش از ۴۰ مزدور ائتلاف سعودی و زخمی شدن بیش از ۶۰ نفر دیگر در درگیری با نیروهای یمنی در دو محور کیلومتر۱۶ و غرب فرودگاه الحدیده خبر داد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از فارس،   «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه درباره آخرین تحولات مربوط به الحدیده و ساحل غربی گفت که آنچه رسانه‌های دشمن درباره پیشروی ائتلاف متجاوز می‌گویند، صحت ندارد.

وی افزود: دشمن امروز تلاش زیادی کرده بود تا به دو جبهه کیلومتر۱۶ و غرب فرودگاه الحدیده نفوذ کند، اما در عملیات منحصر نیروهای یمنی، ۴۰ نفر از شبه‌نظامیان کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.  

یحیی سریع خاطرنشان کرد، در این عملیات ۱۲ خودروی زرهی و نظامی شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی نیز منهدم شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد، نیروهای دشمن به شدت در حالت تضعیف روحی به سر می‌برند و حالت‌های فرار از میادین جنگ همچنان ادامه دارد.

سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن در جدیدترین موضع گیری خود درباره تشدید درگیری‌ها در بندر الحدیده به‌ عنوان شاهرگ حیاتی یمن و فاجعه‌بارتر شدن اوضاع غیرنظامیان در این کشور هشدارداد.

ائتلاف سعودی-اماراتی این روزها با تشدید حملات به غرب یمن تلاش می‌کند بندر الحدیده، مهمترین کانال کمک‌رسانی به مردم یمن را اشغال کند تا در مذاکرات صلح آتی در یمن دست برتر را برای امتیازگیری داشته باشد؛ حملاتی که در چهار ماه گذشته با مقاومت مردم یمن در جلوگیری از سقوط الحدیده به شکست انجامیده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.