یکشنبه 18 مهر 1400 | 10:11
وقتی بنی‌صدر به سران منافقین برای حمل سلاح مجوز داد
در 31 فروردین 59، سران سازمان مجاهدین خلق طی نامه‌ای با امضای مسعود رجوی، خطاب به ابوالحسن بنی صدر فرمانده وقت کل‌قوا، درخواست مجوز حمل سلاح کردند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ ابوالحسن بنی صدر که پا به پای مسعود رجوی - سرکرده منافقین - در ترورهای دهه 60 همراهی کرد، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با مجاهدین خلق مراوده داشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بنی صدر در سمت فرمانده کل قوا، با تسلیح سرکردگان منافقین موافقت کرد.

در 31 فروردین 59، سران سازمان مجاهدین خلق طی نامه‌ای با امضای مسعود رجوی، خطاب به ابوالحسن بنی صدر فرمانده وقت کل‌قوا، درخواست مجوز حمل سلاح کردند. در این نامه آمده بود: «جناب آقای دکتر بنی‌صدر، ریاست‌جمهوری و فرمانده‌کل‌قوا؛ محترما بخاطر کثرت مشکلات و خطرات ایمنی که متوجه جان و سلامتی اینجانبان مسعود رجوی، مهدی ابریشمچی، موسی خیابانی و عباسعلی داوری و علی زرکش است؛ مستدعی است مجاز فرمائید اینجانبان هریک با یک برادر و یایک نفر محافظ حق حمل سلاح برای حفاظت شخصی داشته باشیم.» بنی‌صدر نیز با قید «موافقت می‌شود» در انتهای همین نامه، با درخواست سران مجاهدین خلق موافقت می‌کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.