شنبه 1 آبان 1400 | 10:11
از بین رفتن افسانه شکست نا پذیری امریکایی هادرمنطقه

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  پایگاه استراتژیک آمریکا در «التنف» واقع در جنوب شرق سوریه چهارشنبه شب هدف حملات گسترده پهپادی قرار گرفت. آمریکا این حمله را تایید کرده ‌اما از دادن اطلاعات مربوط به تلفات خودداری می‌کند. این حمله حدود یک هفته پس از حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به «تدمر» صورت می‌گیرد که مقاومت گفته بود، انتقامش را می‌گیرد!
به نقل از شبکه «المیادین» این پایگاه آمریکایی با پنج پهپاد هدف حمله قرار گرفته است. در این حمله، خوابگاه نظامیان و پادگان‌های نظامی هدف قرار گرفته‌اند و حمله منجر به ویرانی گسترده وآتش‌سوزی شده است. پایگاه التنف درمثلث مرزی سوریه،عراق و اردن قرار گرفته است.«ستاد فرماندهی مرکزی» ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» بامداد پنجشنبه بیانیه‌ای منتشر کرد. سنتکام در این بیانیه با بیان اینکه پایگاه التنف در سوریه مورد حمله عمدی و هماهنگ هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است، گفت در حال بررسی ابعاد و جزئیات این حمله است. به علاوه پایگاه‌های آمریکا در میدان‌ نفتی «العمر» و میدان گازی کنیکوی استان دیرالزور در ماه‌های گذشته چند بار هدف حملات راکتی قرار گرفتند. آمریکا در چند نقطه ازمنطقه «الجزیره» سوریه به‌ویژه درمیدان‌های نفتی وگازی این کشورباهدف سرقت و قاچاق منابع پایگاه ایجادکرده است. واشنگتن باپشتیبانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) ماهانه منابع استخراج‌شده ازمیدان‌های مذکوررابه پایگاه‌های خود در کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.
برخی کارشناسان نیز معتقدند که حمله به مواضع تروریست‌های آمریکایی و گروهک‌های تکفیری در مرز عراق و سوریه در واقع پاسخ به حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یکی از مواضع نیروهای مقاومت در نزدیکی فرودگاه تدمر بود که با همکاری آمریکا صورت گرفت. درواقع این حمله هشداری جدی به تروریست های آمریکایی بود که اگربه خواهندبرای صهیونیست‌ها فضایی جهت حمله به مواضع نیروهای مقاومت در مرکز و شرق سوریه فراهم کنند خود آنها نیز هدف قرار خواهند گرفت. این حمله حصار نامرئی که امریکااطراف پایگاه التنف (مرکز توطئه امریکا درسوریه )با ایجاد منطقه پرواز ممنوع ایجاد کرده بود در برابر محور مقاومت بی‌دفاع شده است. لذا بعضی از کارشناسان این حمله را با حمله ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد نیز مقایسه کرده‌اند.
نکته مهم


اهمیت وحساسیت حمله به پایگاه التنف این است که آمریکایی‌ها از وقوع این حمله اطلاع داشتند اما قادر به مقابله با آن نشده‌اند. چون که نیروهای اشغالگر مستقر در پایگاه التنف، از بعدازظهر چهارشنبه در آماده‌باش کامل بودند! اما آنچه که مهم به نظر می رسداز بین رفتن افسانه شکست ناپذیری آمریکایی‌ها در منطقه است که عملا سرعت بیشتری گرفته و اکنون هر گروهی خود را قادر می‌بیند بتواند علیه آمریکایی‌ها وارد نبرد شود.

 

برادر بسیجی محمد صادقی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.