شنبه 14 اسفند 1400 | 11:02
برنامه اول گام دوم انقلاب اسلامی که مسؤلین وجوانان بایدبرای آن خیزبردارندچیست وچرا؟!


به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  اولین سرفصل مهم بیانیه گام دوم انقلاب از توصیه راهبردی رهبرمعظم انقلاب اسلامی پس امید توجه به علم و پژوهش است ! چرا؟! زیرا برای هر پیشرفتی علم وآگاهی است که امکان برنامه ریزی درست و هدفمند را ممکن می نماید! گرچه علم را درمحیط های علمی غرب باور به معنی ساینس و تجربیات آزمایشگاهی که بوسیله حواس پنجگانه احسا و مدون شده است علم نامیده اند والبته پس از زمان بسیاری که به مروراثبات گردید علومی که در آزمایشگاههای حواس پنجگانه تجربه می شود تنها علم نیست بلکه بخش از علم است که هنوز در دانشگاههای ما این دست آوردهای جدید را براحتی بر نمی تابند و همچنان با اصرارغیر منطقی (دگماتیسم علمی) حاضر به تجدید نظرنیستندکه هود این برخورد کاملا علمی نیست،لازم است بدانیم علم درحقیقت هرگونه آگاهی که دراثرطرح سؤالات مختلف ویافتن پاسخ منطقی درست مستندگردد،راعلم می نامیم چه این سؤالات درآزمایشگاه های حواس پنجگانه به پاسخ داده شود چه درآزمایشگاه های ذهن ومغز ویاآزمایشگاه تاریخ درطول زمان زندگی بشر و حکومتهای مختلف قابل تجزیه تحلیل ومستند سازی است هم علم است ، بنابراین برای فهم ودرک هرموضوع ویافتن پاسخهای منطقی درست در هر موضوع بهره وری ازهرعلمی که جزء یافته های علوم مختلف است یاد گیری،مقدمه پیش بردهرعلم است؛که با روش پژوهشگری امکان رسیدن به دانشهای جدید وتولیدعلم در هر رشته ای فراهم می گردد! اکنون با توجه به این توضیح آموختن و پژوهش پس ازآموختن در جهت حل مشکلات پیش روی هرعلم توسعه علمی ممکن گردیده وکشف دانش های جدید مشکلات مختلف زندگی بشری ونظامات کشوری را پاسخگوئی کرده و راهکار یابی برای برون رفت ازمشکلات فردی ، اجتماعی و حکومتی ممکن گردد! به همین دلیل است است رهبرهوشمند که اقیانوسی از دانش و تجربیات دینی وسیاسی وحکومت انقلابی است اولین سرفصل گام دوم انقلاب اسلامی علم وپژوهش قرار داده اندکه مسؤلین وجوانان ونسلهای آینده بدانند بدون علم ودانش پیشرفت وحکوت داری و تمدن سازممکن نیست!لذابه همین دلیل است که لازم است درعلوم مختلف بویژه علوم انسانی باملاکها وشاخصهای اسلامی پژوهشگری گسترده نموده وباتولیدعلم بومی امکان حل مشکلات حکومتی و اجتماعی و فردی را به سرانجام رسانده تاجامعه اسلامی ونظامات اسلامی عدالت محوررا به لحاظ فلسفه نظری وروشهای عملی عقلانی شرعی عادلا نه به نقاط مطلوب اسلامی جامعه علوی برسیم انشاالله ! به همین منظورمتخصصین اسلامی با بررسی علمی مجاهدانه باتوجه به شاخص های مکتبی اسلام ناب محمدی متون درسی را واکاوی نموده و نقاط غیراسلامی آن رابدون هیچ ملاحظه ای حذف نموده وسایر مواردعقلائی قابل قبول را ملاحضات شاخص های مکتب انسان ساز وعادلانه اسلامی جایگزین نموده ومتون اصلاحی را در دانشگاهها ومراکز آموز عالی ومتوسطه وابتدائی تدریس نمائیم!ومدیرانی را که با این روش انقلابی مخالف هستند را از جایگاههای تصمیم گیری و تصمیم سازی دور نموده تا انقلاب اسلامی و جامعه اسلامی راازدستبرد وابستگان به جبهه کفر و نفاق مصون سازی نمائیم دراین خصوص ، هیچگونه مسامحه عقلا وشرعاجایزبه نظرنمی رسد؛تجربه چهل واندی سال گذشته نشان داده است کپی سازی از دیگران تحت عناوین تجربیات بشری وکشورهای هیچ مشکلی را در آموزش حل نکرده است یقینا درآینده نیزهیچ مشکلی راحل نخواهد کرد بلکه تناقضات بیشتری را بوجودخواهدآوردکه امروزما گرفتارآن هستیم،وبایداین تناقضات را باتولیددانش بومی وپژوهش گسترده وانتقادی نسبت به علوم موجودساینسی غرب و شرق برطرف کنیم انشاالله

پیشکسوت بسیجی رضا افروز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.