یکشنبه 15 اسفند 1400 | 15:46
برنامه اول گام دوم انقلاب را چگونه عملیاتی کنیم

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  برنامه اول گام دوم انقلاب اسلامی که مسؤلین وجوانان بایدبرای آن خیزبردارندچیست وچرا؟!
اولین سرفصل مهم بیانیه گام دوم انقلاب از توصیه راهبردی رهبرمعظم انقلاب اسلامی پس ازامید توجه به علم و پژوهش است ! چرا؟! زیرا برای هر پیشرفتی علم وآگاهی است که امکان برنامه ریزی درست و هدفمند را ممکن می نماید! گرچه علم را درمحیط های علمی غرب باوربه معنی سا ینس و تجربیات آزمایشگاهی که بوسیله حواس پنجگانه احسا و مدون شده است علم نامیده اند والبته پس از زمان بسیاری که به مروراثبات گردید علومی که در آزمایشگاههای حواس پنجگانه تجربه می شود تنها علم نیستند،بلکه بخش ازعلم هستند که هنوزدردانشگاههای ما این دست آوردهای جدید را براحتی برنمی تابند وهمچنان بااصرارغیرمنطقی (دگماتیسم علمی) حاضر به تجدیدنظر نیستندکه خوداین برخوردکاملاغیرعلمی است،لذا لازم است بدانیم علم درحقیقت،هرگونه آگاهی که دراثرطرح سؤالات مختلف ویافتن پاسخ منطقی درست مستندگردد،راعلم می نامیم چه این سؤالات درآزمایشگاه های حواس پنجگانه پاسخ داده شود چه درآزمایشگاه ذهن ومغز ویاآزمایشگاه تاریخ درطول زمان زندگی بشر وحکومتهای مختلف قابل تجزیه تحلیل ومستند سازی شده باشدهم علم است ، بنابراین برای فهم ودرک هرموضوع ویافتن پاسخهای منطقی درست درهر موضوع بهره وری ازهرعلمی که جزء یافته های علوم مختلف است یادگیری ومقدمه پیش بردهرعلم است؛که با روش پژوهشگری امکان رسیدن به دانشهای جدید وتولیدعلم درهر رشته ای فراهم می گردد! اکنون با توجه به این توضیح آموختن و پژوهش پس ازآموختن، درجهت حل مشکلات پیش روی هرعلم ، توسعه علمی را ممکن نموده وکشف دانش های جدید مشکلات مختلف زندگی بشری ونظامات کشوری را پاسخگوئی کرده و راهکار یا بی برای برون رفت ازمشکلات فردی ، اجتماعی و حکومتی ممکن می گردد! به همین دلیل است، رهبرهوشمند انقلاب اسلامی که اقیانوسی از دانش و تجربیات دینی وسیاسی وحکومت انقلابی است اولین سرفصل گام دوم انقلاب اسلامی راعلم وپژوهش قرار داده اندکه مسؤلین وجوانان ونسلهای آینده بدانند بدون علم ودانش پیشرفت وحکوت داری و تمدن سازی ممکن نیست!بنابراین به همین دلیل است که لازم است درعلوم مختلف بویژه علوم انسانی با ملاکها وشاخصهای اسلامی پژوهشگری گسترده نموده وباتولیدعلم بومی امکان حل مشکلات حکومتی و اجتماعی و فردی را به سرانجام رسانیم، تاجامعه اسلامی ونظامات اسلامی عدالت محوررا به لحاظ فلسفه نظری وروشهای عملی عقلانی شرعی عادلا نه به نقاط مطلوب اسلامی جامعه علوی برسانیم انشاالله ! به همین منظورمتخصصین اسلامی با بررسی علمی مجاهدانه باتوجه به شاخص های مکتبی اسلام ناب محمدی ص متون درسی را واکاوی نموده ونقاط غیراسلامی آن رابدون هیچ ملاحظه ای حذف نموده وسایرمواردعقلائی قابل قبول راباملاحضات و شاخص های مکتب انسان ساز وعادلانه اسلامی جایگزین نموده ومتون اصلاحی را دردانشگاهها ومراکز آموزش عالی ومتوسطه وابتدائی تدریس نمائیم!ومدیرانی را که با این روش انقلابی مخالف هستند را از جایگاههای تصمیم گیری و تصمیم سازی دورنموده تا انقلاب اسلامی و جامعه اسلامی راازدستبرد وابستگان به جبهه کفرونفاق مصون سازی نمائیم؛دراین خصوص ، هیچگونه مسامحه عقلا وشرعاجایزبه نظرنمی رسد؛تجربه چهل واندی سال گذشته نشان داده است کپی سازی ازدیگران تحت عناوین تجربیات بشری وکشورهای پیشرفته که هیچ مشکلی را در آموزش حل نکرده است ، یقینا درآینده نیزهیچ مشکلی راحل نخواهد کرد بلکه تناقضات بیشتری را بوجود خواهد آوردکه امروزما گرفتارآن هستیم،وبایداین تناقضات را باتولیددانش بومی وپژوهش گسترده وانتقادی نسبت به علوم ساینسی غرب و شرق موجود برطرف کنیم انشاالله ،؛ چنانچه در توضیحات برشماری شده رهبرهوشمند وریزبین ودقیق علت عقب ماندگی از کاروان علم را وابستگی به فرهنگ منحط غرب که هدفی جز وابسته کردن و تحقیر ملتها وغارت منابع آنان بوده وهست دانسته وفرموده اند که باید از مسیر بی بهره کپی سازی ازسایرفرهنگ های ضد اخلاقی و ضد ایمانی کفر و نفاق پرهیز نموده و این نگاه غلط که علم مادی موضع ایدوءولوژیک ندارد را از ذهن خود بیرون کنیم . پیشکسوت بسیجی برادر رضا افروز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.