یکشنبه 15 اسفند 1400 | 15:48
آیاتوافق بدون رعایت کامل خطوط قرمز امکان پذیر است؟

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  مسئولین کشور در تماس بااتحادیه اروپا تاکید دارندکه توافق بدون رعایت کامل خطوط قرمز امکان پذیر نیست امیرعبداللهیان ضمن تشکرازتلاش‌های هماهنگ‌کننده عالی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین اظهارداشت:مابرای نهایی کردن توافق خوب وفوری آمادگی داریم. اما شتاب و عجله طرف غربی نمی‌تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران شود.
وزیرامورخارجه کشورمان بااستقبال ازنهایی کردن هرچه زودترتوافق افزود: لازمه حضور وزرای خارجه دروین واعلام توافق نهایی منوط بر رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی ایران و ازجمله موضوع تضمین مؤثر اقتصادی است.
ایشان تأکیدکرد:دکتر باقری و کارشناسان ارشد کشورمان در مشورت مستمر و فعال با همه هیئت‌هادروین می‌مانند.هیئت کشورمان باجدیت به تلاش برای رسیدن به توافق نهایی و خوب ادامه خواهند داد.هرزمانی که طرف‌های غربی خطوط قرمز باقیمانده و اعلام شده ما را بپذیرند آماده حضور در وین هستم. غربی‌ها طی 4 ماه گذشته بنا بر هر مناسبتی، موضوع ضرب‌الاجل‌ها را پیش کشیده تا توپ را در زمین ایران بیندازند حال‌ آنکه مقامات دیپلماسی کشورمان بارها تأکید کرده‌اند طرف آمریکایی هیچ ابتکارعملی و حسن نیتی از خود نشان نداده و طرف‌های اروپایی‌ها در انفعال و بی‌عملی به سر می‌برند.
براساس همین راهبرداست که طی یکی دو روز گذشته خبر نهایی شدن توافق به نقل از رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی منتشر و برجسته شد. به‌ویژه زمانی که «صدراعظم آلمان»، «مذاکره‌کننده ارشد انگلیس در وین» و «سخنگوی وزارت خارجه آمریکا» از نهایی شدن مذاکرات وین خبر دادند و «بی سی فارسی»، «وال‌استریت ژورنال» و «رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی» به بازتاب گسترده آن پرداختند!
طرف‌های غربی با طرح و برجسته‌‌سازی اینکه «در مراحل پایانی مذاکرات وین هستیم»، «به توافق نزدیکیم» «نشانه‌هایی برای رسیدن به توافق وجود دارد»، «مذاکرات وارد مرحله نهایی می‌شود» و... تلاش می‌کنند خودراخواهان توافق جلوه داده والقا کنند طرفی که خواهان مذاکره ودیپلماسی نبوده،جمهوری اسلامی ایران است!آنهاگمان ‌میکنندازهمین رهگذرمیتوانند با انحراف افکار عمومی، ایران را وادار به پذیرش یک «توافق دل خواه خودشان» کنند!
هنوز آمریکاواروپا دربرابرشروط اصلی جمهوری اسلامی ایران (لغوهمه تحریم‌ها،راستی آزمایی وارائه تضمین) نه‌تنها ابتکارعملی ازخودنشان نداده بلکه باموضوع تضمین‌ها مخالفت هم کرده‌اند.همین چندی پیش یکی ازمقامات آمریکایی صراحتاً اعلام کردکه درصورت توافق بازهم تضمین نمی‌دهیم که از آن خارج نشویم!
***بایدن وضعیت اضطرار ملی آمریکا در قبال ایران را تمدید کرد!
آمریکایی‌ها مدعی هستند با حسن نیت در مذاکرات وین حضور دارند، بایدن وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را تمدید کرد.
در بیانیه پنج‌شنبه‌شب کاخ سفید آمده است: وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران که در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعلام شد، تا پس از ۱۵ مارس ۲۰۲۲ نیز پابرجا خواهد ماند. بیانیه رئیس‌جمهورآمریکامی‌افزاید:به این دلایل،به این تصمیم رسیده‌ام که لازم است وضعیت اضطرارملی راکه درفرمان اجرایی ۱۲۹۵۷اعلام شده، درقبال ایران ادامه داده و تحریم‌های جامع علیه ایران را در پاسخ به این تهدید حفظ کنم.
لازم به ذکر است که فرمان اجرایی وضعیت اضطراری ملی در مورد ایران اساس بیشتر تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران است و به رئیس‌جمهور آمریکا این اختیار را می‌دهد که اموال ودارایی‌های ایران راتوقیف کند. لذا باتوجه به فرمان اجرایی وضعیت اضطراری ملی درقبال ایران امریکا به هیچ وجه تحریم های ظالمانه رالغو نخواهد کرد که توافق بدون لغو کامل تحریم‌هاوتضمین معتبر،یک فریب است وبه آمریکا و اروپای بدعهد که کارنامه آنها سیاهه‌ای از خیانت‌ها و خباثت‌ها علیه ملت ایران است، نباید اعتماد کرد.

گردآوری بسیجی پیشکسوت محمدصادقی

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.