یکشنبه 21 فروردین 1401 | 11:46
سیر تحول درقدرت اقتصادی با اعتماد به نفس وخودباوری، و خواری دشمن

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  إِنَّ الَّذِينَ يُحَادُّونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَئِكَ فِي الْأَذَلِّينَ: یقینا کسانی که با نظام الهی (دستورات وولایت خدا) مخا لفت می کنند خواروذ لیل ترین اند(سوره مجادله آیه21)
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر دیروز شنبه (بیستم فروردین‌ماه)، در شانزدهمین سالروزملی صنعت هسته‌ای:یکی ازمؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران همین انسان‌های فرهیخته، تاریخ‌ساز و خطرپذیر هستند که سرداران وشهدای سرافرازهسته‌ای ما قطعاً از این دسته به‌شمار می‌آیند.
رئیس‌جمهور شهدای هسته‌ای کشور را پرچمداران دورانی مهم از تاریخ ایران نامید و افزود: دانشمندان هسته‌ای کشورمان ودررأس آنان شهدای هسته‌ای، افرادی بودند که فعالانه با موانع پرشمار پیش روی مواجه شده و هیچ‌گاه دچار انفعال نشدند.
تحریم‌ها،تهدیدهاوظلم‌های بسیاری که به ملت ایران روا شد ما را متوقف نکرد ونخواهدکرد. تروردانشمندان صنعت هسته‌ای و خرابکاری درمراکز هسته‌ای به هیچ‌وجه نتوانست ملت ایران را در پیشبرد اهداف صلح‌آمیز خود متوقف کند.
دشمنان به خوبی می‌دانند که سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی دردکترین دفاعی جمهوری اسلامی ندارد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بیش از ۱۵ بار در گزارش‌های خود تایید کرده که هیچ تخلفی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران دیده نشده است.
فعالیت‌ها و تجهیزات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در مجموع حدود سه درصد از تجهیزات هسته‌ای موجود در جهان را شامل می‌شود اما ۲۵ درصد از ظرفیت‌های بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این حجم ازفعالیت‌های هسته‌ای اختصاص یافته است که این نشان میدهدنگرانی بدخواهان جمهوری اسلامی به دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بلکه ناشی از قدرتمند شدن و برخورداری ایران ازدستاوردهای پرشمار صنایع صلح‌آمیز هسته‌ای است.
کشورهای متعددی در همین منطقه از سلاح هسته‌ای برخوردار هستند اما دشمنان هیچ حساسیتی نسبت به سلاح‌‌های هسته‌ای آنان ندارندواین نشان می‌دهدکه آنچه از ناحیه جمهوری اسلامی ایران آنان را نگران می‌کند استقلال و قدرتمند شدن ایران است.
امروزبه‌رغم خواست دشمنان،دانشمندان جوان وشجاع کشوردرصنعت هسته‌ای توانمندی‌ های بالایی از خود نشان داده‌اند و دستاوردهای ارزشمند آنان درعرصه‌های مختلف پزشکی، کشاورزی و صنعتی کاربردهای فراوانی دارد.
هرگز اجازه نخواهیم داد سلطه‌گران به حقوق مسلم ملت ایران کوچکترین دست‌درازی کرده یا فعالیت‌های صلح آمیزهسته‌ای ایران رادچارکندی یا توقف کنند و مسیر دستیابی روزافزون به دستاوردها و توانمندی‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با قدرت و قوت ادامه خواهد یافت.
***اصل واساس پیشرفت اعتماد به نفس وخودباوری است که تحریم هاوفشارها.........
رئیس‌جمهور تصریح کرد:صنایع هسته‌ای و صنایع نظامی کشور بیش از هر عرصه دیگری مشمول تحریم و فشار بوده است اما شاهد آن هستیم که بیشترین پیشرفت‌های کشورمان نیز در این عرصه‌ها بدست آمده است. دلیل این پیشرفت‌ها آن است که فعالیت‌های کشورمان در این عرصه‌ها متکی به اراده بلند و محکم دانشمندان جوان جمهوری اسلامی ایران است.
رونمایی از ۹ دستاورد جدید هسته‌ای کشور
ایشان از ۹ دستاورد جدید هسته‌ای کشور و نیز سایر دستاوردهای علمی و صلح‌آمیز کشور در سال‌های گذشته، از جمله نسل‌های مختلف سانتریفیوژهای ساخت ایران بازدید کرد.
در جریان این بازدید محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، دستاوردهای علمی و فناورانه کشور در حوزه هسته‌ای را برای رئیس‌جمهور تشریح کردند.
۳ دستاورد درحوزه رادیو دارو، ۲دستاورد درحوزه پلاسما و ۴ دستاورد حوزه‌های صنعتی، لیزر، سیستم‌های کنترلی و عکسبرداری دستاوردهای رونمایی شده در این نمایشگاه است.
سازمان انرژی اتمی همچنین در جریان این نمایشگاه از ۳ برنامه راهبردی خود برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای، توسعه کاربرد پرتوها و ساخت نیروگاه تمام بومی ۳۶۰ هزار مگاواتی در دارخوین خبر داده است.که ان شاء الله باتوکل برخداوند بزرگ وحرکت جهادی محقق خواهد شد.گردآوری بسیجی پیشکسوت محمد صادقی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.