شنبه 28 خرداد 1401 | 15:28
نظرسنجی؛ مردم آمریکا معتقدند اقتصاد کشورشان نابود شده است
نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیش از نیمی از مردم آمریکا معتقدند اقتصاد این کشور نابود شده است.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از تسنیم، نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد بیش از نیمی از مردم آمریکا معتقدند اقتصاد این کشور نابود شده و آمریکا وارد دوران رکود شده است.

براساس گزارش نیوزویک، آخرین شاخص خوشبینی اقتصادی در آمریکا حاکی از آن است که 53 درصد مردم آمریکا معتقدند اقتصاد وارد رکود شده و 25 درصد از این موضوع اطمینان ندارند و تنها 20 درصد معتقدند کشور در رکود قرار نگرفته است.

بر این اساس، با وجود آنکه 48 درصد مردم طی ماه گذشته به شکل چشمگیری نگران اوضاع معیشتی خود هستند، اقتصاد در سراشیبی قرار گرفته و بحران هر روز پیچیده تر می شود.

علاوه بر این، رکود طی هفته های گذشته افزایش یافته و تورم در هفته گذشته به بالاترین رقم طی 40 سال اخیر رسیده است و آمریکا برای نخستین بار از سال 2020 وارد یک بازار سلف فروشی سهام اوراق قرضه شده است. بازار سلف فروشی سهام اوراق قرضه هنگامی به کار می رود که بازار سهام دستکم 20 درصد در یک دوره زمانی خاص سقوط کرده و نشان دهنده افت اقتصادی است.  

همچنین تحقیقات جدید نشان می دهد اغلب آمریکایی های تصور نمی کنند که شرایط اقتصادی به زودی بهبود یابد و تنها 2 نفر از هر 10 آمریکایی فکر می کنند که شرایط خوب است و این کمترین نرخ اطمینان ثبت شده به عملکرد دولت از ژانویه 2021 تاکنون است.

علاوه بر این، توانایی دولت بایدن در حل مشکلات اقتصادی موضوعی قابل تامل است. به طوری که حتی خود دموکرات ها نیز در این مورد به بایدن اطمینان نداشته و تنها 45 درصد آنها نمره خوبی به رئیس جمهور می دهند.

بر این اساس، بیش از 8 نفر از هر 10جمهوری خواه و 6 نفر از هر 10 نفر طرفدار مستقل، رتبه نزولی به بایدن در بحران های اقتصادی می دهند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز روز گذشته از جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی این کشور بابت وضعیت اقتصادی این روزهای آمریکا گلایه کرده و گفته که او هشدار داده بود که در صورت روی کار آمدن بایدن وضعیت آمریکا شبیه ونزوئلا خواهد شد.   

شاخص قیمت مصرف‌کنندگان در آمریکا نشان می‌دهد بهای مواد غذایی در این کشور به بالاترین میزان از دهه 70 میلادی تاکنون رسیده است. بهای مواد غذایی مصرفی خانوار با 12 درصد افزایش در سال منتهی به ماه می، بیشترین افزایش را داشته و این رقم بیشترین میزان افزایش سالانه از سال 1979 تاکنون بوده است.

بانک مرکزی آمریکا به‌منظور حفظ بهای کالاها و بالا بردن میزان اشتغال، و مقابله با افزایش بی‌رویه تورم و کاهش رشد اقتصادی، نرخ بهره بانکی را افزایش داده اما این اقدامی نیست که به‌سرعت جوابگو باشد و در زمان حاضر خطر تورم همراه با رکود آمریکا را تهدید می‌کند.

در حالی که دولت بایدن به‌علت افزایش بی‌سابقه تورم، مورد تهاجم سنگین جمهوری‌خواهان قرار گرفته است، اما بایدن افزایش بی‌سابقه بهای نفت و بنزین و این تورم افسارگسیخته را به گردن پوتین و تهاجم وی به اوکراین انداخت.

همچنین نتایج تحقیقات جدید در آمریکا که توسط مؤسسه هریس به‌سفارش دانشگاه هاروارد برای نشریه هیل انجام شده است، نشان می‌دهد تورم در جایگاه نخست مشکلات و نگرانی‌های مردم این کشور قرار دارد.

بر اساس داده‌های انجمن خودروی آمریکا (AAA)، که قیمت‌ها را در بیش از 60000 پمپ‌بنزین در سراسر این کشور دنبال می‌کند، قیمت‌ها اکنون از زمان تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دو برابر شده است.

علاوه بر این، صندوق بین‌المللی پول از جهش 5برابری نرخ تورم آمریکا در سال 2021 خبر داد و اعلام کرد این کشور در جدول رده‌بندی جهانی نرخ تورم طی این سال 51 پله بالا آمده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.