یکشنبه 27 شهریور 1401 | 09:25
سید حسن نصرالله:
راهپیمایی اربعین معجزه‌ای است که از زمان خلقت آدم به این سو سابقه نداشته است
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به پیاده‌روی میلیونی اربعین، آن را مراسمی بی‌نظیر در تاریخ از خلقت حضرت آدم‌(ع) تاکنون از حیث گستردگی و جمعیت دانست و گفت که برگزاری چنین مراسمی همچون یک معجزه است.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از کیهان،   صدها هزار نفر از شیعیان لبنان دیروز در اربعین حسینی (علیه‌السلام) مسیر «دوار الجبلی» تا مقام سیده خوله بنت‌الحسین (علیها السلام) در شهر بعلبک را راهپیمایی کردند و به عزاداری پرداختند و در انتها نیز به پای سخنان «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، نشستند.
سید حسن نصرالله در ابتدا ضمن تسلیت اربعین حسینی به حاضران و کسانی که در پیاده‌روی اربعین حضور یافته بودند، گفت که از مهم‌ترین عبرت‌های روز اربعین، مواضع امام سجاد‌(ع) و حضرت زینب (س) در مجلس یزید است که نشان داد، مصائب و شرایط دشوار و سخت هراندازه باشد، نمی‌تواند موجب ضعف و تسلیم مؤمن شود. وی افزود: «در این مراسم و مناسبت‌ها انسان متوجه می‌شود که نباید نا امید شود و به وعده الهی می‌بایست اعتماد داشته باشد و حضرت زینب (سلام الله علیها) چنین بود و ایشان در مجلس یزید در شرایطی که مقابل سر مبارک امام حسین‌(ع) بود، با روحیه‌ای بی‌نظیر، سخنی گفت و خطبه‌ای خواند که لرزه بر کوه‌ها می‌اندازد و یزید را خطاب قرار داد و به او گفت که هر کاری می‌خواهی بکن، اما خداوند یاد و نام ما را از بین نمی‌برد.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به پیاده‌روی میلیونی اربعین در عراق اشاره کرد و آن را مراسمی بی‌نظیر در تاریخ از خلقت حضرت آدم‌(ع) تاکنون از حیث گستردگی و جمعیت دانست و گفت که برگزاری چنین مراسمی همچون یک معجزه است و تمامی توطئه‌ها و اقدامات از جمله خودروهای بمب‌گذاری شده، نتوانست جلوی برگزاری چنین مراسمی را بگیرد. او یکی از مصادیق تعبیر سخن حضرت زینب (س) را راهپیمایی اربعین در عراق دانست و گفت که بیش از بیست میلیون زائر یعنی بیش از بیست میلیون قلب عاشقی که برای امام حسین‌(ع) می‌تپد. او مردم عراق را خطاب قرار داد و گفت که انسان از میزان کرامت و بخشش و حب آنها به امام حسین‌(ع) شگفت زده می‌شود و آنها کاملاً و از همه طیف‌ها و گروهها در خدمت زوار بودند، اما رسانه‌های جهانی همه این‌ها را نادیده گرفتند.
جنایت صبرا و شتیلا، بزرگ‌ترین جنایت
سید حسن نصرالله در ادامه به مناسبت‌های روزهای اخیر پرداخت و به جنایت «صبرا و شتیلا» اشاره کرد و گفت که این جنایت در ۴۰ سال پیش فقط علیه فلسطینی‌ها نبود، بلکه علاوه‌بر ۳۵۰۰ شهید فلسطینی، ۱۹۰۰ شهید لبنانی نیز به شهادت رسیدند. او تأکید کرد که جنایت صبرا و شتیلا، بزرگ‌ترین و شنیع‌ترین جنایت در تاریخ مبارزه اعراب و رژیم صهیونیستی است و عاملان آن هنوز مجازات نشده‌اند و عاملان آن برخی گروههای لبنانی بودند که در همکاری با رژیم صهیونیستی دست به آن زدند. دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس در پاسخ به کسانی که می‌گویند: «لبنان ما با لبنان شما فرق دارد.» گفت: «بله جنایت صبرا و شتیلا جزئی از فرهنگ شماست و الحمدلله ما شبیه شما نیستیم. شما این جنایت را مرتکب شدید و دستتان به آن آلوده است، این چهره حقیقی شماست. فرهنگ شما فرهنگ مرگ است. اما فرهنگ زندگی و حیات برای کسانی است که جنوب را آزاد کردند، بدون این که یک مرغ را بکشند و هنگامی که جنوب را آزاد کردیم در پی انتقام‌گیری
بر نیامدیم.»
ضمانت آمریکا یعنی به قتلگاه بردن زنان و کودکان
سید حسن نصرالله سپس تأکید کرد که ضمانت‌های آمریکا نه از لبنانی‌ها و نه از فلسطینی‌ها در جنایت صبرا و شتیلا حمایت نکرد. مردم فلسطین اکنون به این نتیجه حتمی رسیده‌اند که مذاکرات هیچ ثمره‌ای ندارد و تنها گزینه مقابلشان مقاومت است. او افزود: «هر کسی ضمانت‌های آمریکا را بپذیرد، همانند کسی است که پذیرفته مردان و زنان و کودکانش را برای ذبح به قتلگاه ببرد.»
درود بر جوانان فلسطین
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به شور مقاومت در کرانه باختری و عملیات‌های شهادت طلبانه جوانان فلسطینی گفت که رژیم صهیونیستی گمان می‌کرد نسل جوانان فلسطینی قدرت مبارزه ندارند و نسل اینترنت و فیس‌بوک هستند و این همان نقطه‌ای است که دشمن خطای محاسباتی کرد و به مشکل خورد. او با خطاب قرار دادن جوانان فلسطینی گفت: «ما صمیمانه‌ترین درودهای خود را به جوانان فلسطینی به طور عام و جوانان کرانه باختری به طور خاص تقدیم می‌کنیم و قدردانی و احترام خود را به خاطر شجاعت و پایبندی آنها به آرمان خود و حضورشان در میدان تقدیم می‌کنیم.» وی در ادامه به بیانیه اخیر جنبش حماس درباره بازیابی روابط با دولت سوریه اشاره کرد و آن را موضع رو به جلو از سوی حماس دانست و تأکید کرد که سوریه همواره و پس از این پشتیبان حقیقی فلسطین، قدس و مردم فلسطین بوده و خواهد بود.
چشم‌ها و موشک‌هایمان به سمت کاریش است
سید حسن نصرالله در بخش دیگر سخنان خود به موضوع میدان گازی «کاریش» و دست‌اندازی رژیم صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان پرداخت و گفت که مقاومت تنها راه بازیابی حقوق است و این هدف با التماس به دست نمی‌آید. دبیرکل حزب‌‌الله لبنان با تأکید بر لزوم یکپارچه شدن همه نیروهای مقاومت گفت که تنها امید لبنانی‌ها، فلسطینی‌ها و سوری‌ها برای دست یابی به خاک و نفت و گاز و کرامتشان، مقاومت است. او درخصوص ترسیم مرزهای دریایی گفت که لبنان در مقابل یک فرصت طلایی است تا با برداشت منابع خود در بستر دریا، بحران‌های اقتصادی، معیشتی و اصلی خود را از میان بردارد. نصرالله افزود: «اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را تا قبل از اینکه لبنان به خواسته‌های بر حق خود برسد، نمی‌دهیم. مقامات صهیونیست گفتند که استخراج از کاریش را از ماه سپتامبر آغاز خواهند کرد، اما آن را به عقب‌انداختند.» رهبر مقاومت لبنان سپس تأکید کرد: «آغاز استخراج گاز از میدان کاریش خط قرمز ماست. تمامی تهدیدات دشمن هیچ تأثیری بر ما ندارد چشممان بر کاریش است و موشک‌هایمان به سمت میدان کاریش نشانه رفته است.» او افزود: «من فکر می‌کنم که اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و دیگران اطلاعات کافی در مورد جدیت مقاومت دارند و با این موضوع شوخی نمی‌کنند اما اگر درگیری تحمیل شود، آماده آن هستیم.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش پایانی به موضوع کمک انرژی ایران هم اشاره کرد: «برادرنمان در جمهوری اسلامی ایران وعده کمک به لبنان در حوزه انرژی برق داده‌اند و هیئتی از وزارت انرژی به زودی به تهران خواهند رفت تا درباره پرونده کمک‌های ایران گفت‌و‌گو کنند و برادران ایرانی از روز اول برای کمک به لبنان و مردم لبنان اعلام آمادگی کرده‌اند.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.