چهارشنبه 16 فروردین 1402 | 08:37
بدرقه فدائیان حضرت زینب (س) از میدان امام حسین (ع)
همه آمده‌ بودند؛ مردم با پرچم‌های قرمز یا ابوالفضل (ع)، پرچم‌های سه‌رنگ ایران و تصاویر شهدا، میدان امام حسین (ع) را مملو از جمعیتی کرده بودند که به استقبال دو کبوتر خونین‌بال آمده و می‌خواستند آن‌ها را تا بهشت بدرقه کنند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"   پرچم‌های قرمز، فریاد یا حسین (ع)، اشک‌های روان و زمزمه شعری قدیمی به سبک جدید؛ «این گل پرپر از کجا آمده، از سفر شام بلا آمده»؛ همه این‌ها حکایت از خبری تازه دارد. انگار دوباره نفسی تازه در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر در جریان افتاده و بوی گلبرگ‌های پرپر شده در آن‌ها پیچیده است.

همه آمده‌ بودند؛ مردم با پرچم‌های قرمز یا ابوالفضل (ع)، پرچم‌های سه‌رنگ ایران و تصاویر شهدا، میدان امام حسین (ع) را مملو از جمعیتی کرده بودند که به استقبال دو کبوتر خونین‌بال آمده و می‌خواستند آن‌ها را تا بهشت بدرقه کنند. مسئولان هم بودند؛ از سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه گرفته تا معاون اول رئیس جمهور و...

 

زمانی که به میدان امام حسین (ع) رسیدم؛ صدای زیارت عاشورا به‌گوش می‌رسید، برخی رو به تابوت‌های سه‌رنگ دو شهید که روی جایگاه مراسم قرار داشتند ایستاده و برخی هم رو به قبله بودند و زیارت عاشورا می‌خواندند.

جمعیت در مقابل جایگاه اصلی، همان‌جا که پیکرهای مطهر شهدا را قرار داده بودند آن‌قدر فشرده بود که نمی‌شد شهدا را زیارت کرد؛ راستی یادم رفت این دو مسافرخونین‌بال تازه برگشته از سفر را معرفی کنم! شهیدان «میلاد حیدری» و «مقداد مهقانی» دو لاله‌ای که اخیراً در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) توسط رژیم صهیونیستی پرپر شده و سندی بر افول رو به نابودی این رژیم نامشروع شدند.

میلاد فدایی امام حسین (ع) شد

زیارت عاشورا که تمام شد، بعد از سخنرانی حجت‌الاسلام حاجی صادقی، جایگاه مراسم علاوه بر شهدا چند میهمان ویژه دیگر هم داشت؛ حلما و محمد فرزندان این دو شهید مدافع حرم به بالای جایگاه در کنار تابوت پدران شهید خود آمده و روضه سه ساله حضرت اباعبدالله (ع) را متجلی کرده بودند. مادر شهید میلاد حیدری هم بود، این مادر شهید والامقام با اقتدار سخن گفت و تأکید کرد: «میلاد فدایی امام حسین (ع) و فدای سر حضرت زینب (س) شد». این اسطوره صبر و استقامت سپس چندباری کوبنده شعار «مرگ‌بر اسرائیل» و «مرگ‌بر آمریکا» سر داد و در پایان از مردم خواهش کرد تا راه رزمندگان را ادامه دهند.

آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

تصاویر شهیدان «میلاد حیدری» و «مقداد مهقانی» یکی‌ در میان، در دستان مردم بود؛ البته جای تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی هم که هیچ وقت خالی نمی‌شود و در همه مراسم‌ها، در دستان مردم قرار دارد. در این میان مردی را می‌بینم که تعداد زیادی از پیکسل‌های تصاویر شهدا را بر روی پیراهن خود نصب کرده است. به خودم گفتم سراغ او بروم و بپرسم که چه پیامی به استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دارد؟ وی از سخن گفتن در این باره استقبال کرد و در پاسخ، خطاب به دشمنان گفت: «اصلاً به خودتان مطمئن نباشید، این ملتی که می‌بینید منتظر فرمان حضرت آقا هستند تا تمام دودمان شما را به باد دهند. شما با هیچ توطئه‌ای نمی‌توانید ملت ایران را به زانو دربیاورید و خودتان هرچه بیشتر به سوی زوال و نابودی نزدیک‌تر می‌شوید. حضرت امام خمینی (ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، حضرت آقا نیز می‌گوید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ملت ایران هم می‌گویند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

 

بساط استکبار برچیده خواهد شد

قدم زدن در میان مردمی که به مراسم تشییع این دو شهید والامقام آمده‌اند، جذاب است؛ چراکه زن و مرد فرقی ندارد، همه با پرچم‌ها و تصاویری که در دست گرفته‌اند، پیامی خطاب به دشمنان خصوصاً رژیم نامشروع صهیونیستی دارند. در این میان یک روحانی را می‌بینم و تصمیم می‌گیرم تا از او سوال خود را بپرسم. وی در پاسخ می‌گوید: «به تعبیر امام خمینی شهادت هنر مردان خداست و تا زمانی که شهادت در بین مردم ما وجود دارد، استکبار کاری از پیش نمی‌برد و این خون‌ها به‌زودی بساط آن‌ها را برخواهد چید».

گرمای ظهر است و مردم با زبان روزه؛ شهدا را روی خودروی گل‌آرایی شده می‌گذارند تا آن‌ها را تشییع کنند، وقتی تشییع پیکرهای شهدا تا میدان شهدا آغاز می‌شود، بیش از پیش مشخص می‌شود که چه جمعیتی به میدان امام حسین (ع) آمده‌اند؛ چون وقتی خودروی حامل تابوت سه‌رنگ شهدا حرکت داده می‌شود، اصلاً نمی‌شد که به آن نزدیک شوم؛ چراکه تراکم جمعیت اطراف آن بسیار زیاد بود.

 

جمعیت همچون سیلی خروشان رو به میدان شهدا روانه می‌شود و به سر و سینه‌زنان لاله‌های پرپر و فدائیان حضرت زینب (س) را تا بهشت بدرقه می‌کند. سیل خروشانی که اگر رهبرمان سید علی لب تر کند، دودمان رژیم نامشروع صهیونیستی را به باد خواهند داد.

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.