شنبه 23 اردیبهشت 1402 | 16:10
هشدار" مالیات بر عایدی سرمایه جلوی سوداگری راخواهد گرفت ویک حرکت انقلابی است وقطعا باندهای قوی مخالف تولید د رعدم صحیح اجرای آن تلاش خواهندکرد

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  برگزاری اجلاس مهم تهران برای عملیاتی‌شدن حذف دلار
رئیس کل بانک مرکزی که دیروز برای پاسخ به سؤالات نمایندگان به مجلس شورای اسلامی رفته بود، در صحن علنی هم با بیان اینکه دلارزدایی سیاست راهبردی ماست، از برگزاری اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا (ACU) در خردادماه خبر داد موضوع اصلی در این اجلاس ۳ مورد اعم از معاملات پایاپای، پیمان پولی دوجانبه و پیمان پولی چندجانبه است. با چند کشور درباره پیمان پولی مذاکره کرده‌ایم که در آستانه نهایی‌شدن است.
به گفته رئیس‌کل بانک مرکزی، اگر بخواهیم دلار را از اقتصاد و معاملات حذف کنیم باید از این سه ابزار استفاده کنیم و ان‌شاءالله در اجلاسی که به‌زودی برگزار می‌شود با توافقات و مذاکراتی که با رؤسای بانک مرکزی برخی کشور‌ها داشته‌ایم؛ این کار را به‌صورت عملیاتی در کشور آغاز خواهیم کرد.
***وزیر اقتصادودارایی برنامه‌های دولت برای دلارزدایی
وی اقدام دراین زمینه را اتصال شبکه شتاب کشور به دیگر کشورها دانست و افزود: به‌طورمشخص این اتصال با شبکه بانکی روسیه انجام شده است و درخصوص کشورهای دیگری مانند ترکیه، عمان و عراق هم بانک مرکزی پیگیر انجام آن است.
***واکنش به جو‌سازی رسانه‌ای علیه مالیات بر عایدی
خاندوزی همچنین در واکنش به سؤالی درباره جو‌سازی برخی رسانه‌ها علیه طرح مالیات برعایدی سرمایه،با قدردانی ازاقدام مجلس برای تصویب این طرح تأکید کرد: جریان‌هایی که منافع‌شان از مالیات برعایدی سرمایه به خطرمی‌افتد، درحال تصویر‌سازی غلط هستند و تصویری که از این مصوبه ارائه می‌دهند، فرسنگ‌ها با واقعیت فاصله دارد.
وی یادآور شد: بیش از ۱۷۰ کشور دنیا این پایه مالیاتی را نه برای کسب درآمد، بلکه برای کنترل سوداگری اجرا می‌کنند و ما سال‌ها در این زمینه عقب هستیم.
نتیجه غفلت از این نوع مالیات‌ستانی منفعت بردن سوداگران از بازار دارایی‌ها طی سالیان گذشته و حرکت جریان نقدینگی به سمت فعالیت‌های غیرمولد است که سبب شده حوزه سفته‌بازی ودلالی رونق بگیرد وکسی فعالیت درحوزه تولید رابه دلالی ترجیح ندهد.
مالیات بر سوداگری مالیاتی بازدارنده برای تغییر رفتار سوداگران مالیاتی است و مالیاتی برای تأمین مالی درآمدی دولت نیست و به عبارت ساده‌تر مالیاتی برای نگرفتن است که هر قدر کارآمدتر اجرا شود و نرخ‌ها بازدارنده باشد و سوداگری کمتر ایجاد شود، منفعتش برای اقتصاد ملی بالاتر خواهد بود.
اصل شفاف سازی:بایستی فعالان بخش خصوصی بدانندفرصت های سرمایه گذاری کجاست،کدامهاست مطلع باشندمحدود بودن اطلاعات به بعضی افراد،دون بعضی،موجب ویژه خواری های عجیبی می شود،که گاهی ثروت های بارآورده یک شبه رابرای افرادی که سوءاستفاده چی هستند فراهم می کند.مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای» گرداوری :پیشکسوت بسیجی محمد صادقی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.