یکشنبه 21 آبان 1402 | 14:49
تراژدی انسانی که صهیونیست‌ها در بیمارستان‌های غزه به راه انداخته‌اند؛
قتل عام نوزادان تا ترور پزشکان
عمل‌های جراحی سخت بدون بیهوشی در حیاط بیمارستان‌ها با نور گوشی، قطع کامل آب و برق و غذا، انباشته شدن اجساد روی هم، جان باختن مستمر نوزادان و کودکان و حتی پزشکان، صحنه‌هایی هستند که این روزها غزه در سایه توحش اشغالگران صهیونیست شاهد آنهاست.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از  جوان،  در شرایطی که رژیم اشغالگر صهیونیستی جنگ مستقیم خود با بیمارستان‌های غزه را تشدید کرده، بمباران این بیمارستان‌ها همچنان ادامه دارد و اشغالگران متمرکز بر ویران کردن بیمارستان الشفاء به عنوان بزرگترین مجتمع پزشکی غزه که بیشترین خدمات را به بیماران و مجروحان ارائه می‌داد هستند. سخنگوی وزرات بهداشت فلسطین در غزه دیروز خبر داد که این بیمارستان به طور کامل از کار افتاده است.

به گزارش تسنیم، دکتر «محمد ابوسلیمه» مدیر مجتمع پزشکی الشفاء با اعلام از کار افتادن این بیمارستان گفت که به دلیل قطع برق و تداوم بمباران محوطه بیمارستان، خطر بزرگی جان بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و نیز کودکان را تهدید می‌کند. رژیم اشغالگر هرکسی را که در حیاط بیمارستان ببینند هدف قرار می‌دهند.

وی افزود، ما زنگ خطر را برای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره اوضاع فاجعه‌بار بیمارستان‌ها به صدا درآورده‌ایم اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

دکتر «احمد ابو ندی» رئیس بخش جراحی بیمارستان الشفاء نیز به نوبه خود اعلام کرد که این بیمارستان دیگر قادر به ارائه خدمات نیست و وضعیت فاجعه‌بار است. برق و آب در بیمارستان وجود ندارد و تیم‌های پزشکی گاهی مجبورند برخی از بیماران را به سرنوشت خود بسپارند و نمی‌توانند هیچ کاری برای آنها انجام دهند. درحال حاضر 600 بیمار و ده‌ها کودک در این بیمارستان در سایه ادامه قطعی آب و برق در معرض خطر مرگ قرار دارند.

دکتر «منیر البرش» مدیر کل وزارت بهداشت غزه با اشاره به از کار افتادن کامل بیمارستان الشفاء اعلام کرد که یکی از نوزدان تازه متولد شده در این بیمارستان جان خود را از دست داد. رژیم اشغالگر با هدف قرار دادن بیمارستان الشفاء هولوکاست جدیدی در غزه به راه انداخته است.

همه بیمارستان‌های شمال غزه از کار افتادند

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز در توصیف وضعیت فاجعه‌بار این بیمارستان گفت، در ورودی بیمارستان الشفاء که به میدانی باز برای اسرائیلی‌ها تبدیل شده، زخمی‌ها و شهدا روی زمین افتاده‌اند و از هر طرف تحت بمباران قرار داریم. بیمارستان کاملا از کار افتاده و ما تلاش داریم با روش‌های ابتدایی و بدون تجهیزات به بیماران و مجروحان کمک کنیم.

وی تاکید کرد که همه بیمارستان‌های شمال غزه از کار افتاده‌اند و تنها بیمارستان المعمدانی با خدمات بسیار کم و به شکل محدود فعال است.

در حالی که ارتباطات بیمارستان الشفاء با دنیای خارج نیز قطع شده، «یوسف ابوالریش» معاون وزارت بهداشت فلسطین در غزه آخرین پیامی که ممکن است از این بیمارستان شنیده شود را اعلام کرده و گفت که همه ابزارهای زندگی در بیمارستان الشفاء تمام شده و مرگ بر سر همه مجروحان و کودکان سایه افکنده است.

بمباران بیمارستان‌های کودکان

سایر بیمارستان‌های غزه نیز شرایط بهتری از بیمارستان الشفاء ندارند و هلال احمر فلسطین گزارش داد که تانک‌های اسرائیلی در حال حاضر در فاصله 20 متری بیمارستان قدس قرار دارند و مستقیما به سمت بیمارستان و آوارگانی که در آن پناه گرفته‌اند تیراندازی می‌کنند.

«محمد الماضی» رئیس بخش جراحی بیمارستان الرنتیسی که ویژه کودکان است اعلام کرد، در حال حاضر جایی در غزه وجود ندارد که کودکان را درمان کند و این نشان می‌دهد که کودکان بیشترین آسیب را از تجاوزات دشمن متحمل می‌شوند. صهیونیست‌ها 3 روز است که بیمارستان را محاصره کرده‌اند و از ما می‌خواهند که از بیمارستان خارج شویم اما ما نپذیرفتیم.

«محمد زقوت» مدیر کل بیمارستان‌های نوار غزه درباره وضعیت فوق بحرانی بخش بهداشت و پزشکی این منطقه گفت که ما دائما با آنروا و سازمان جهانی بهداشت تماس می‌گیریم اما آنها می‌گویند که کاری از دستشان برنمی‌آید. همچنین مذاکراتی با صلیب سرخ برای آوردن مقداری سوخت به بیمارستان‌ها انجام شده اما صلیب سرخ اعلام کرد که عناصر ارتش رژیم اشغالگر مانع ورود سوخت به غزه می‌شوند.

قطع کامل ارتباطات با بیمارستان الشفاء

سازمان‌های بین‌المللی نیز درباره نابودی کامل بخش پزشکی غزه هشدار دادند. سازمان پزشکان بدون مرز در این زمینه اعلام کرد که درحال حاضر ارتباطات این سازمان با کارکنان خود در داخل بیمارستان الشفاء غزه قطع شده و ما نگران جان پزشکان و بیماران هستیم. توقف حملات به بیمارستان‌ها و محافظت از جان پزشکان و بیماران و حمایت از مراکز پزشکی یک ضرورت فوری است.

سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه خود تاکید کرد که حملات به بیمارستان الشفاء همچنان تشدید می‌شود و این درحالی است که بیمارانی در داخل بیمارستان هستند که نمی‌توانند حرکت کنند. بیمارستان‌های غزه به شکل دائمی بمباران می‌شوند؛ درحالی که بیماران و پزشکان هنوز داخل بیمارستان‌ها هستند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز هشدار داد که زندگی 1 میلیون کودک فلسطینی در نوار غزه در سایه فروپاشی تقریبا کامل بخش پزشکی و بهداشت در معرض خطر جدی قرار دارد.

یونیسف با اشاره به از کار افتادن بیمارستان‌های النصر و الرنتیسی که ویژه کودکان بود اعلام کرد که تداوم حملات به این بیمارستان‌ها جان کودکان به ویژه کودکانی که تحت دیالیز و مراقبت‌های ویژه هستند را تهدید می‌کند. علاوه بر آن هزاران کودک در شمال غزه هیچ مکان امنی برای رفتن ندارند و در سایه تشدید حملات و عدم وجود هیچ امکاناتی برای زندگی، شرایط فاجعه‌باری دارند.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره صبح امروز از بمباران زایشگاه مهدی در محله النصر در غرب غزه خبر داده و اعلام کرد که در پی این تجاوز اشغالگران، 2 پزشک به شهادت رسیده و شمار زیادی از آوارگان زخمی شدند.

«می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین در غزه نیز با هشدار درباره اوضاع غیرقابل تصور بخش بهداشت و پزشکی غزه گفت که 20 بیمارستان به طور کامل از کار افتاده‌اند. اشغالگران بیمارستان الشفاء را با فسفر سفید بمباران کردند. درحال حاضر 39 کودک و نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه در معرض خطر مرگ هستند؛ زیرا دیگر اکسیژن به آنها نمی‌رسد.

عمل‌های جراحی بدون بیهوشی در حیاط بیمارستان‌ها با نور گوشی

وی افزود، بیماستان قدس نیز از کار افتاده و تنها بخش مراقبت‌های ویژه آن به شکل محدود فعال است که آن هم طی چند ساعت آینده متوقف خواهد شد. از 35 بیمارستان غزه 20 بیمارستان کاملا از کار افتاده‌اند. این جنایت‌ها علیه غزه در مقابل گوش و چشم همه جهانیان انجام می‌شود.

وزیر بهداشت غزه افزود، عمق فاجعه در بیمارستان‌های غزه تا جایی است که عمل‌های جراحی بدون بیهوشی و در داخل حیاط بیمارستان‌ها با نور گوشی انجام می‌شود و این اتفاقی است که هرگز در تاریخ رخ نداده بود.

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه نیز اعلام کرد که در سایه بمباران مداوم بیمارستان‌ها، وزارت بهداشت نمی‌تواند دقیقا آمار شهدا و مجروحان را مشخص کند. امروز روز جنگ علیه بیمارستان‌های غزه است و بیماران و مجروحان و تیم‌های پزشکی و آوارگان در داخل بیمارستان‌ها درحالی که دسترسی به آب و غذا هم ندارند، در محاصره ارتش اشغالگر نازی قرار گرفته‌اند.

این دفتر گزارش داد که رژیم اشغالگر بیش از 1130 قتل عام در غزه انجام داده و تعداد شهدا به بیش از 11 هزار و 100 تن رسیده که بیش از 8 هزار نفر آنها زن و کودک هستند و تعداد زخمی‌ها نیز به بیش از 28 هزار نفر رسیده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.