یکشنبه 16 اسفند 1394 | 09:30
ملت ایران پیروز انتخابات است
ملت ایران پیروز انتخابات است

 

 بسم اله الرحمن الرحیم

 

« ملت ایران پیروز انتخابات است »

مقدمه:

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" انتخابات اسفند ماه 1394 همراه با تبلیغات متنوع و بعضا"متفاوت جناح های سیاسی و حواشی آن با اعلام نتایج پایان پذیرفت ، این بار هم شاهد حاشیه سازیهای بعد از انتخابات ساخته و پرداخته جریانات سیاسی با ادعای پیروزی وبرتری درانتخابات بودیم . آنجا که آراء به نفع جناح پیروز تمام شد « البته در تهران » نتایج بسیارمهم و تاثیر گذار وانتخابات یک انتخابات سالم نامیده شد. و به عنوان یک پیروزی بزرگ مطرح کردید . در این بین برخی ازجریانات و چهره های سیاسی و مطبوعات ورسانه های وابسته بطور وسیع وهمه جانبه هم صدا با دستگاه های تبلیغاتی ورسانه های بیگانه درداخل نسبت به نتیجه بدست آمده در تهران هیا هو به راه انداخته، وبه گونه ای فضای سیاسی کشور را ترسیم و تحلیل کردنندکه گویی کل کشور تهران است و تهران کل کشور . و از این پس آن خواهد شد که آنها وعده داده ومی خواهند ااا و با این پیروزی در کشوربه یک موفقیت بزرگ دست یافته وجناح رقیب به تعبیر انها تندروان را شکست داده اند.و این پیروزی رابرجام 2 نا میدند. براثراین فضاسازی ها سوالات وابهامات و نگرانی هایی درسطح جامعه,خصوصا"در بین نیروهای انقلابی و ارزشی ایجاد شد .که چرا وچگونه نتایج آراء در تهران این گونه شد ؟و تاثیرات آن در آینده چه خواهد بود ؟

 در این شرایط بایستی به این نکات توجه داشت که :

جناح پیروز انتخابات تهران با بزرگ نمائی نتایج انتخابات تهران به دنبال ایجاد روحیه وانگیزه دربین هوادارن خود به منظورآماده کردن آنهابرای تحرکات سیاسی وانتخابات آینده(انتخابات ریاست جمهوری دور بعدی) می باشد.وباقدرت نمائی و به راه انداختن جنگ روانی علیه جناح رقیب به دنبال تضعیف پایگاه اجتماعی آنها درجامعه و القاء شکست برآنها می باشد . در این خصوص یکی از مهمترین موضوعات که باید به آن توجه شود این است که,جریانان منحرف وعوامل وابسته به دشمن بابهره برداری سوء از نتایج انتخابات تهران باایجاد فضای دو قطبی درکشورسعی وتلاش دارند تادرافکار عمومی ودر بین نیروهای انقلابی ابهام شک وتردیدو یاس ونا امیدی ایجاد نمایند،در این باره باید به این نکته توجه داشت که نیروهای انقلابی و ولایی جدای از بازیهای سیاسی جنا ح ها باید صف خودرا ازآنها جدا کرده و به نتیجه انتخابات ازکلام رهبری نگاه نمایند وبه منافع کلی نظام توجه داشته باشند.درهمین ارتباط جهت رفع ابهامات و پاسخگویی به سؤالاتی که درباره نتیجه انتخابات تهران دراذهان عمومی خصوصاً دربین نیروهای انقلابی ایجاد شده است، مطالب زیرارائه می گردد.

1-  نتیجه نهایی انتخابات باید مورد توجه قرار بگیرد.

مقام معظم رهبری در این باره فرموده اند: توجه به نتیجه انتخابات خارج از برد و باخت مهم است.

انتخابات یک رقابت است . یک مسابقه ملی است . بین آحاد کشور . از بین تیم های مختلف هر تیمی ببرد افتخارش مال فدراسیون خواهد بود. انتخابات این جوری است.

پس برد یا باخت در انتخابات برای جناح های سیاسی که وارد این میدان شده اند مهم است و  نیروهای انقلابی و ارزشی بایستی به نتیجه آن در سطح کلان برای نظام توجه داشته باشند.

در طول سال های گذشته همیشه یک جناح پیروز میدان انتخابات بوده و یکی شکست خورده است و قدرت دست به دست شده است.به هر حال ج.ا.ا آراء اکثریت را در قالب جمهوریت نظام اسلامی پذیرفته است ، و بایستی به نتیجه آن هم احترام گذاشته شود.بدیهی است هر نتیجه ای در انتخابات خارج از منافع نظام نیست و باید هر انتخاباتی درچهار چوب منافع عمومی و منافع نظام تعریف شود.در میدان انتخابات جناح های سیاسی را باید رقیب هم دانست نه دشمن هم ، و از نتیجه آراء نباید نگران باشیم.

2-      حضور حداکثری مردم مهم است.

در این خصوص بارها و بارها مقام معظم رهبری بیاناتی را ایراد فرموده اند. مواردی مانند:

-         حضور مردم دشمن را ناکام می کند.   شرکت در انتخابات آبروی نظام است

-         شرکت در انتخابات یک اصل است.     انتخابات یک نفس تازه برای ملت است

پس باید به حضور جناح های سیاسی در انتخابات و تلاش آنها برای برد و کسب پیروزی جهت پر شورتر کردن فضای انتخاباتی نگاه کرد ، که هر کدام با برنامه ها و تبلیغات خود سعی می کنند مردم و هواداران خود را به صحنه رقابت کشانده و آراء آنها را جذب نمایند.هر چه این فضا پر شور تر و با نشاط تر باشد ، امکان حضور بیشتر مردم فراهم می شود.در این انتخابات باید بر اصل حضور حداکثری مردم یعنی 62 % حضور واجدین شرایط رأی دهندگان در پای صندوق های رأی تأکید داشت و توجه نمائیم.

اگر جناح های سیاسی هر کدام بخشی از این درصد را کسب کردند ، نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام درصد و حضور مردم را برای خود کسب کرده پس پیروز حقیقی این انتخابات مردم و جمهوری اسلامی ایران می باشد ، و باید خوشحال باشیم که خواسته های مقام معظم رهبری در حضور حداکثری مردم محقق شده است.

3-    ناامیدی دشمن و ابتر ماندن تلاش بیگانگان

در این انتخابات دشمن و عوامل تبلیغاتی او مستقیماً به میدان وارد شده و علناً از امیدها و علائق و آرزوهای خود سخن گفتند . و تلاش نمودند تا با فضاسازی و جو سازی در قالب جنگ روانی و با تهیه اخبار و گزارشات ، مستندات و انجام مصاحبه ها و ارائه تحلیل های جهت دارمردم را از مشارکت و حضور گسترده در انتخابات مأیوس نمایند و یا اینکه آراء آنها را به سمتی که می خواهند هدایت نمایند .

در این باره رهبر معظم انقلاب فرمودند:

. دشمن به انتخابات چشم طمع دوخته است.

. رادیو انگلیس دارد به مردم دستورالعمل می دهد به فلانی رأی بدهید . به فلانی رأی ندهید . معنای این چیست؟

با این همه نتیجه انتخابات در کل کشور علی رقم تلاش های بی وقفه و گسترده رسانه های خارجی و اظهارات مداخله جویانه مقامات غربی و ذوق زدگی برخی از افراد وجناح های سیاسی آنچه که آنها می خواستند به حول و قوه الهی نشد.

4-      وضعیت موجود در کسب کرسی های مجلس

در بررسی تعداد کرسی های مجلس ، البته به جز شهرستان هایی که به مرحله دوم کشیده شده اند می توان گفت اکثریت نمایندگان راه یافته به مجلس شورای اسلامی متعلق به جناح اصولگرایان می باشند. هر چند در تهران تمام کرسی های مجلس به اصلاح طلبان رسیده است . اما در این جا هم باید به کلیت موضوع در سطح کشور نگاه کرد ، البته نتیجه انتخابات در حوزه های انتخابیه که به دور دوم کشیده شده است می تواند بین جناح های موجود تقسیم شود و درصد حضور آنها را افزایش داده و به تعداد کرسی های در اختیار قرار گرفته آنها بیا افزاید.

پس تا اینجا نمی توان جناح پیروز انتخابات تهران را پیروز انتخابات کشور دانست و از این بابت نباید برخی نگران از نتیجه انتخابات تهران باشند.

5-    پیروزی جناح های سیاسی متأثر از دولت ها است.

با نگاهی به انتخابات گذشته به خوبی معلوم می شود که هرگاه دولتی با گرایش خاص بر سرکار بوده عمدتاً جناح متمایل و یا هم سو با او هم اکثر کرسی های مجلس را به دست آورده و پیروز میدان انتخابات بوده است . و این قضیه بر عکس هم می تواند باشد.

·        در این ارتباط باید یادآور شویم که : با پیروزی اصلاح طلبان در دولت های هفتم و هشتم ، این جناح در مجلس قدرت می گیرد و مجلس ششم با آن حواشی شکل گرفته وآبروریزی می کنند.

·         با تشکیل دولت های نهم و دهم جناح اصولگرا در مجلس قدرت گرفته و اکثریت قاطع را به دست می آورند.

·        با تشکیل دولت یازدهم اصلاح طلبان و اعتدال گرایان مجدداً به صحنه سیاسی کشور بازگشته و فعال می شوند و در حوزه هایی مانند تهران اکثریت را به دست می آورند.

این موضوع نشان دهنده آن است که عمدتاً رأی دهندگان تمایل بیشتری به انتخاب نمایندگان هم سو با دولت ها دارند و نکته دیگر هم پوشانی و هماهنگی بین دولت ها و جناح سیاسی هم فکر و همراه در انتخابات می باشد که می تواند تأثیر قابل توجه ای در انتیجه آراء داشته باشد .

6-  جایگاه مجلس شورای اسلامی

در صحنه سیاسی کشور قدرت بین قوا تقسیم شده است ، این طور نیست که بر فرض حتی با پیروزی قاطع یک جناح سیاسی در مجلس کل کشور در اختیار آن جناح قرار بگیرد . تعادل و توازن بین قوا در جمهوری اسلامی اصل است. مجلس شورای اسلامی جنبه قانون گذاری دارد . و به گفته رهبر معظم انقلاب مجلس ریل گذار دولت است هیچگاه مجلس ها درانقلاب اسلامی ,و لو با حضور حداکثری نمایندگان با عقاید و آراء متفاوت مانند مجلس ششم نتوانسته اند در روند کلی و حرکت اساسی انقلاب اسلامی خدشه وارد نمایند .

7-  تهران صحنه حوادث:

از سال های گذشته تاکنون تهران به عنوان میدان گاه و جولان گاه جناح های سیاسی با خواسته ها و اندیشه های متفاوت بوده و با داشتن ویژگی های حساس و مهم همیشه کانون توجه دوست و دشمن و صحنه حوادث تلخ و شیرین بوده است.تهران حوادث بسیار مهم و تجربیات سختی چون درگیریهای اول انقلاب ، خشونت و وحشی گری گروه های تروریستی و منافقین را دیده ، تهران حوادث کوی دانشگاه در سال 76 و حوادث فتنه در سال 88 را تجربه کرده است .و تهران حماسه 9 دی 88 را ساخته است.

در برهه ای از زمان ,دولت اصلاحات همراه با مجلس اصلاح طلب آشوب گردر فضای سیاسی کشور جولان می دادند در زمانی دیگرتمامی مخالفین و معاندین و منافقین و گروه های سیاسی مخالف و منحرف همراه با عوامل دشمن در فتنه 88 پشت سر هم بودند و برای مدتی تهران را به آشوب کشیدند با این همه سرانجام این جبهه حق و سربازان ولایت و مردم فهیم و انقلابی تهران بودند که در صحنه باقی ماندند و پیروز شدند.

 پس نمی توان به نتیجه آرا در یک شهر ولو تهران , آن هم با پشتوانه ترفند های سیاسی و تبلیغاتی و حمایت های همه جانبه در داخل و خارج دل خوش بود و یا نگران از اینکه چه شد؟ ویا چه خواهد شد؟ تهران دربزنگاه ها و پیچ های حساس نشان داده همیشه و درهمه حال ودرهر شرایطی با وجود گرایش ها و سلیقه های متفاوت و یا داشتن دل خوری و انتقاد از وضع موجود باز هم مدافع نظام اسلامی و حامی ولایت است.

8-   انتخابات خبرگان رهبری:

هر چند در تهران برخی از افراد حائز اکثریت آراء شدند و برخی از راه یابی به مجلس خبرگان باز ماندند ، اما در اینجا هم باید به کلیت موضوع نگاه کرد ، آیا با ورود چند نفر ولو با گرایش خاص به مجلس خبرگان سمت و سو و جهت گیری کل مجلس خبرگان تغییر خواهد کرد بی شک خیر ، چرا که مجلس خبرگان کماکان در اختیار نیروهای انقلابی ، و مؤمن و متعهد می باشد.و ازهمه مهمتراینکه فراداصلی با گرایشهای خاص در مجلس خبرگان نیز عضو بوده اند و در تلاش برای کسب ریاست مجلس خبرگان نیز شکست خورده اند.

در آخر باید به این نکته توجه داشت که:

پیروزی یک جناح در تهران می تواند نقاط قوت این جناح را معلوم کرده و نقاط ضعف جناح رقیب را مشخص نماید . و البته می تواندگرایش ها و ذائقه های سیاسی شهروندان تهرانی را هم آشکار نماید. که درجای خود نیاز به بحث و بررسی دارد,باید بدانیم رای دهندگان تهرانی این بار تحت چه شرایطی و چرااین گونه رای داده اند .اما رای تهران هیچگاه نمی تواند ملاک سنجش واظهار نظر درروندکلی جامعه وکشور باشد

بنا بر این آنچه که مهم است,حرکت پر شتاب و عبور توفنده و با صلابت کاروان انقلاب اسلامی تحت لوای آرمان های بلند امام خمینی (ره) ، با رهبری هوشمندانه و نگاه جامع و حکیمانه رهبر معظم انقلاب از مسیرهای دشوار و پیچ های خطرناک تاریخی می باشد.

آمدن و رفتن دولت ها ، پیروزی و یا شکست جناح های سیاسی , بالا ویا پایین شدن آراءجزی از این حرکت کلی می باشد .لذا باید به این امر آگاه باشیم و به آن ایمان داشته باشیم که قطعاً تحت زعامت و تدابیر مقام معظم رهبری با توکل برخدا وبا پشتوانه مردم انقلابی ایران این مسائل و مسائل مهمتر از آن هم نمی تواند هیچ تاثیر ویا تأخیری در حرکت نظام مقدس ج.ا.ا ایجاد نماید.

باید بدانیم پیروز حقیقی و ماندگار میدان انتخابات ها همیشه این مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند . و روح بلند حضرت امام خمینی(ره) و شهدا نظاره گره ماست و خون پاک شهیدان ضامن پیروزی ما بدون شک این انقلاب در جنگ حق علیه باطل دردوران کنونی و دوران های دیگر درسرزمین ما ایران و یا سرزمین های دیگر پیروز خواهد بود. ان شاء اله .

لذابایستی نیروهای انقلاب وحامیان ولایت خود را برای حوادث مهمترو بزرگتر آماده کرده و چشم به افق های بلندتری داشته باشند و آستانه صبر وتحمل خود را بیشتر نمایند .

 

                                                                              « جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت »

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.