سه شنبه 25 فروردین 1394 | 10:46
سازمان ملل:
عربستان بیش از 120 هزار یمنی را آواره کرده است
سازمان ملل اعلام کرد که تجاوز نظامی عربستان به یمن تاکنون بیش از 120 هزار نفر آواره بر جای گذاشته است.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،دفاع پرس به نقل از سایت شبکه خبری روسیه الیوم، براساس گزارش دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل از زمان آغاز حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان موسوم به «توفان قاطع» به یمن تعداد آوارگان به دلیل این حملات از مرز 120 هزار تن فراتر رفته است.

طبق این گزارش، بیشترین شمار آوارگان یمنی در استان حجه، واقع در شمال غرب صنعا، پایتخت یمن با نزدیک به 60 هزار تن ثبت شده است.

همچنین این دفتر از حملات هوایی جدید عربستان در استان‌های شبوه، ضالع، عدن، صنعاء، صعده، عمران، مأرب و إب در 24 ساعت اخیر خبر داده است که ده‌ها کشته و صدها آواره برجای گذاشته است.

طبق این گزارش، 18 استان یمن از مجموع 22 استان این کشور در حال حاضر تحت حملات ائتلاف عربی قرار دارد و حملات هوایی مانع از ارائه کمک‌های بشر دوستانه به ساکنان این استان‌ها شده است.

سازمان ملل هشدار داده که یمن از کمبود شدید مواد غذایی و دارویی رنج می‌برد. در شهر عدن همه نانوایی‌ها به دلیل کمبود آرد تعطیل شده و در برخی محله‌های استان‌های عدن ابین و الضالع، خطوط تلفن قطع شده است. ساکنان شهرهای عدن و المکلا نیز روزانه تا 12 ساعت برق ندارند.

عربستان سعودی ششم فروردین 1394 (26 ماه مارس) با همدستی متحدان عرب خود در منطقه خلیج فارس حملاتی هوایی را به مناطق مختلف یمن آغاز کرد. به دلیل هدف قرار گرفتن مناطق مسکونی و زیرساختها و تأسیسات شهری، شمار قابل توجهی از قربانیان این حملات زن و یا کودک هستند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.