یکشنبه 30 فروردین 1394 | 09:55
مخالفت دولت مستعفي يمن با طرح صلح ایران/ ارسال کمک‌های بشردوستانه امارات و قطر به یمن/ استفاده رژیم آل سعود از گازهای شيميايی در یمن
احمد عسیری مدعی شد امارات و قطر 4 فروند هواپیما برای انتقال محموله کمک‌های بشردوستانه به یمن اختصاص داده‌اند و همچنین سخنگوی دولت مستعفی یمن از مخالفت با طرح صلح ایران خبر داد.

 

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"،احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف عربستان مدعی شد امارات و قطر 4 فروند هواپیما برای انتقال محموله کمک‌های بشردوستانه به یمن اختصاص داده‌اند.

  به گفته عسیری، "امارات و قطر به زودی 4 هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه به یمن ارسال می کنند. این هواپیماها که حاوی محموله مواد غذایی و برخی لوازم ضروری هستند، هم اکنون در جیبوتی هستند و پس از دریافت مجوز، وارد حریم هوایی یمن خواهند شد."   وی همچنین از ادامه درگیری ها میان نیروهای ائتلاف عربستان و انصارالله و کشته شدن یک سرباز سعودی خبر داد.  

مخالفت دولت مستعفي يمن با طرح صلح ایران

سخنگوی دولت مستعفی یمن از مخالفت با طرح صلح ایران خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت مستعفی یمن روز گذشته اعلام کرد یمن مخالف طرح صلحی است که ایران به سازمان ملل ارائه داده است.

راجح بادی در گفتگوی تلفنی با رویترز مدعی شد: ما مخالف طرح ایران هستیم. هدف این طرح فقط مانوری سیاسی است.

طرح صلح ایران متشکل از دعوت به آتش بس فوری، پایان تمامی حملات نظامی خارجی، ارائه کمک های بشردوستانه، از سرگیری مذاکرات ملی و تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت همه طرفها است.

سازمان ملل اعلام کرده است حدود 150 هزار نفر در پی حملات هوایی ائتلاف موسوم به عربی به یمن و درگیریهای این کشور آواره و بیش از 750 نفر کشته شده اند.

استفاده رژیم آل سعود از گازهاي شيميايی در یمن

شبکه المنار لبنان گزارش داد: خبر تازه درباره تجاوز به رهبری عربستان به خاک یمن آن است که در صنعاء علیه مردم بیگناه از سلاح‌های جدید استفاده شده که باعث حالت خفگی در میان صد‌ها نفر از شهروندان شده است.

این حالت خفگی نیز ناشی از گازی است که پس از بمباران در هوا متصاعد می‌شود. این در حالی است که درخواست‌های فوری شده است درباره نوع گازی که استفاده می‌شود تحقیق شود. 

هواپیماهای سعودی در پنج نوبت، بازار و مغازه‌ها را در شهر صعده در شمال یمن بمباران کردند..

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.