یکشنبه 12 آبان 1392 | 08:54
با مواضع اخیر دولتمردان آمریکایی علیه ایران
شیطان بزرگ بار دیگر چهره واقعی خود را نشان داد
شیطان بزرگ بار دیگر چهره واقعی خود را نشان داد
مقامات آمریکایی با شدت بخشیدن به مواضع خصمانه و کینه‌توزانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر و برای چندمین بار نقاب تزویر را از چهره پلید و جنایتکار خود کنار زدند و برای افکار عمومی جهانیان کمترین تردیدی در غیرقابل اعتماد بودن خود باقی نگذاشتند.

 

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"غلیظ‌تر شدن کینه‌توزی‌های آمریکا علیه ایران اسلامی در حالی بود که برخی از جریانات سیاسی مرعوب و شماری از افراد خوش‌خیال، تصور می‌کردند با نرمش در مقابل آمریکا می‌توان کینه‌توزی شیطان بزرگ را کاهش داد.
به گزارش الحیات، چاک هیگل در جریان صدمین سالروز تاسیس «اتحادیه (یهودی) مقابله با افترا» (سازمان مقابله با تبلیغات رسانه‌ای علیه اسرائیل) در سخنانی در نیویورک با بیان این ادعا که ایران کشوری حامی تروریسم است، گفت: ممانعت تهران از دستیابی به سلاح هسته‌ای یکی از چالش‌های امنیتی آمریکا و اسرائیل است.
وی با تکرار این ادعا که ایران مسئول گسترش تندروی‌ها در منطقه است، گفت که می‌توان راه‌حل‌هایی را برای حل مسالمت‌آمیز اختلافات پیدا کرد و رهایی جهان از این بیزاری‌ها و تندروی‌ها نیازمند فداکاری و شجاعت است.
این اظهارنظر وزیر دفاع آمریکا در حالی مطرح می‌شود که کشورش به همراه برخی کشورهای عربی در منطقه به طور آشکار و صریح از گسترش تروریسم و مسلح کردن آن‌ها به ویژه در سوریه حمایت کرده است.
حمایت این کشورها از تروریسم در بحث سوریه به گسترش گروه‌های افراط و اقدامات تروریستی در سایر کشورها از جمله عراق شده است که نگرانی شدید مقامات این کشور را در برداشته است.
«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا نیز چندی پیش با توهین به مردم ایران مدعی شده بود که فریب و نیرنگ بخشی از ‌DNA ایرانیان است. سناتورهای آمریکایی هم اخیرا خواستار تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان شده‌اند.
وزیر دفاع پیشین آمریکا نیز با اتخاذ رویکردی خصمانه در مقابل ایران مدعی شد، واشنگتن ممکن است برای متوقف کردن برنامه هسته‌‌ای ایران مجبور شود به اقدام نظامی متوسل شود.
لئون پانه‌تا، در نشستی که توسط یکی از گروه‌های لابی صهیونیستی برگزار شد مدعی شد که آمریکا تحریم‌ها و فشارهای بی‌سابقه‌ای را به ایران وارد کرده است، ولی ما ممکن است مجبور شویم برای حمایت از سیاست‌مان از اقدام نظامی استفاده کنیم.
به گزارش روزنامه صهیونیستی اورشلیم‌پست پانه‌تا در ادامه ادعاهایش گفت: این رهبری ایران است که کلید اصلی است و احتمالا غنی‌سازی را رها نخواهد کرد. ما باید قوی باشیم و انسجام خود را حفظ کنیم.
هرچند مقامات کاخ‌سفید طی چند‌ماه گذشته و بخصوص پس از انتخابات 24 خرداد‌ماه رویکرد به ظاهر نرمی مبتنی بر «گفت‌وگو و تعامل» با ایران را در پیش گرفته‌اند، اما اظهارات خصمانه مقامات آمریکایی طی همین مدت و سیاهه بلند بالایی از جنایت‌های دولتمردان آمریکایی علیه ملت ایران طی 35 سال گذشته نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیستند به تعبیر رهبرمعظم انقلاب آمریکایی‌ها دستانی چدنی با پوششی مخملین به سمت ملت ایران دراز کرده‌اند.
در همین رابطه، مجله آمریکایی تایم در گزارشی چهار دلیل را زیربنای عدم اعتماد ایران به آمریکا عنوان کرد.
دلایلی که این مجله آمریکایی برای عدم اعتماد آمریکا به ایران عنوان می‌کند عبارتند از: کمک آمریکا و سازمان سیا به محمدرضا پهلوی برای کودتا علیه دولت دکتر مصدق، کمک اطلاعاتی به عراق برای حمله شیمیایی، ماجرای هواپیمای مسافربری 655 و نام بردن از ایران به عنوان محور شرارت در زمان بوش چهار موردی هستند که در این گزارش به آنها اشاره شده است.
طبق نوشته تایم، کودتا علیه دولت دکتر مصدق موردی است که مادلین آلبرایت، وزیر خارجه اسبق آمریکا در سال 2000 به آن اعتراف کرده است.
این مجله درباره نقش آمریکا در حمله شیمیایی عراق به ایران می‌نویسد: «آمریکا در واقع به عراق از لحاظ فراهم آوردن تصاویر و نقشه‌های ماهواره‌ای برای حمله‌ای که واشنگتن می‌دانست حمله گازی است، کمک کرده است.»
حمله به هواپیمای مسافربری شماره 655 که باعث کشته شدن تمامی مسافران آن شد، مورد سومی است که به زعم این مجله، عامل بی‌اعتمادی ایرانی‌ها به آمریکایی‌هاست.
در نهایت، دانستن ایران به عنوان محور شرارت، در حالی که ایران همکاری‌های قابل توجهی با نیروهای آمریکایی کرده بود، دلیل دیگری است که باعث می‌شود ایران به آمریکا اعتماد نداشته باشد.
اکنون در آستانه 13 آبان سالروز تسخیر لانه‌شیطان هستیم. این واقعه یکی از مهم‌ترین نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی است و شاید به خاطر اهمیت و تاثیرگذاری آن به روند انقلاب اسلامی باعث شد که حضرت امام(ره) این روز را ملقب به «انقلاب دوم» و انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول به شمار آورند.
اکنون که 34 سال از آن روز می‌گذرد، آن قاطعیت، شجاعت و بصیرت مردم و انقلاب اسلامی در چرایی تسخیر لانه جاسوسی بیشتر آشکار می‌شود. زیرا مردم جهان به واسطه افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» پیمانکار اطلاعاتی پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا که حکایت از آن دارد این سازمان بر روی صدها شماره تلفن‌ متعلق به 35 تن از رهبران جهان که اکثر آن‌ها از دوستان و همپیمانان آمریکا هستند، عملیات جاسوسی انجام داده است.

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.