یکشنبه 5 مهر 1394 | 14:10
تشدید حملات جنگنده‌های عربستان به مناطق مختلف یمن/ هلاکت فرمانده ارشد سعودی‌ها در عملیات نیروهای یمنی
عربستان سعودی از هلاکت یکی دیگر از فرماندهان ارشد خود که در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن زخمی شده بود، خبر داد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،به نقل از اسکای نیوز، جنگنده‌های عربستان سعودی طی ساعات گذشته «صنعاء» پایتخت یمن را به شدت در چندین نوبت هدف حملات خود قرار دادند.

علاوه بر این حملات، جنگنده‌های ائتلاف ضد یمن، بارها به مناطق مختلف این کشور در استان‌های «تعز» و «أب» حمله کردند.

جنگنده‌های ائتلاف در حملات خود، یک خانه‌ای را در شهرستان «یریم» واقع در استان «إب» بمباران کردند که در پی  این حمله، 6 نفر کشته و 12 تن زخمی شدند.

** اعتراف سعودی‌ها به هلاکت یکی از فرماندهان ارشد

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی عربستان نوشت: یک مقام ارشد نظامی به نام «ابراهیم عمر ابراهیم حمزی» جانشین تیپ هشتم ارتش عربستان که در جیزان زخمی شده بود، در بیمارستان به هلاکت رسید.

** بان کی مون خواستار پایان حمله نظامی عربستان به یمن شد

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بان کی مون در دیدار روز گذشته خود با «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان درباره اوضاع فعلی یمن، سوریه، عملیات صلح در خاورمیانه و اهداف مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم بحث وگفت وگو کرد.

این بیانیه افزود: دبیرکل سازمان ملل خواستار برقراری فوری آتش بس در یمن و افزایش امداد رسانی به مردم آن شد.

بر اساس این بیانیه بان کی مون در این دیدار بار دیگر تاکید کرد هیچ راه حل نظامی برای بحران یمن وجود ندارد و حل مسالمت آمیز همه اختلافات از طریق گفت وگو و مذاکرات فراگیر ضروری است.

بیش از شش ماه است که عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا حملات گسترده‌ای را علیه مردم مظلوم یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می‌کنند، جلوگیری کند.

در این مدت جنگنده‌های متجاوز اتئلاف منازل، مساجد، مدارس، خیابان‌ها، روستاها، شهرها، جاده‌های یمن را هدف قرار می‌دهند و میان مناطق مسکونی و نظامی هیچ تفاوتی قائل نمی‌شوند.

به گزارش دفاع پرس، نه تنها این حملات منجر به تضعیف یمنی‌ها نشده‌است بلکه ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در اقدامی تلافی جویانه به مواضع نظامی عربستان سعودی ضربات مهلکی را وارد می‌کنند و تاکنون موفق شده‌اند که بخش‌هایی از خاک عربستان را به کنترل خود در آوردند.

** 4 پایگاه نظامی عربستان به کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی در آمد

در همین راستا شبکه خبری المیادین گزارش داد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن چهار پایگاه سعودی‌ها را که پشت پایگاه «الحثیره» قرار دارند، تحت سیطره خود در آوردند.

این شبکه افزود: علاوه بر این ارتش و کمیته‌های مردمی یک مقر فرماندهی در منطقه عسیر عربستان را نیز هدف قرار دادند.

گفتنی است؛ از زمان شروع جنگ در این کشور هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا مجروح شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.