چهارشنبه 4 آذر 1394 | 11:42
گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن؛
انهدام کشتی جنگی متجاوزان در ساحل یمن/ تداوم حملات هوایی جنگنده‌های سعودی در مناطق مختلف
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اقدامی تلافی جویانه یک کشتی جنگی متجاوزان را منهدم و 70 نفر از مزدوران سعودی را کشته و زخمی کردند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،به نقل از خبرگزاری رسمی یمن، واحد موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک کشتی جنگی متجاوزان را در ساحل یمن در منطقه المخا در استان تعز منهدم کردند.

براساس این گزارش، واحد موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشتی را با یک موشک هدایت شوند هدف قرار داده و این موشک به دقت بسیار زیاد به هدف اصابت کرد.

از سوی دیگر جنگنده‌های ارتش سعودی در ادامه تجاوزات خود به یمن بیش از 20 بار بخش «صراوح» در استان مأرب را هدف قرار دادند.

در همین خصوص یک منبع محلی در این استان به خبرگزاری رسمی یمن گفت: در این حملات خانه‌های مردم در منطقه «العطفین» هدف قرار گرفت و دو خانه تخریب و به شمار دیگری از آنها آسیب وارد شد. این جنگنده‌ها همچنین مناطق «الحقیل» و «جبل هیلان» و «الخط العام» در بخش صرواح را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های سعودی همچنین مناطق «القمع» و «المخروق» و «الملیل» در بخش کتاف را با هشت حمله هوایی هدف قرار دادند که خسارت‌های زیادی به دارایی‌های عمومی و خصوصی وارد شد.

منطقه «الغور» در بخش «غمر» و دو منطقه «الصوح» و «الفرع» در بخش «کتاف» و منطقه «محدیده» در بخش «باقم» در استان صعده نیز هدف بمباران جنگنده‌های سعودی قرار گرفت.

متجاوزان سعودی همچنین خانه‌ها، مزارع و جاده‌ها در مناطق مختلف در دو بخش «منبه» و «غمر» در استان صعده را نیز با موشک و گلوله‌های توپ هدف قرار دادند.

جنگنده‌های ارتش سعودی به جنوب کوهستان «حوزان» در شمال منطقه «العمری» و خط ساحلی در بخش «ذباب» و منطقه «الجدید» و یک خودرو در منطقه «الراهده» دراستان تعز حمله کردند که به شهادت دو شهروند یمنی منجر شد.

براساس این گزارش، یک منبع نظامی خبر داد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تلاش مزدوران سعودی برای نفوذ به ناحیه «العمری» در منطقه ذباب در استان تعز را خنثی و 20 نفر از آنها را کشته و بیش از 70 نفر دیگر را زخمی کردند.

این مزدوران سعودی با پشتیبانی هوایی گسترده تلاش کردند که به ناحیه «العمری» پیشروی کنند اما نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با آنها مقابله کردند. در این درگیری دو خودروی زرهی مزدوران سعودی نیز منهدم شد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از هشت ماه پیش حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت باز گرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می‌کنند، جلوگیری کند که تاکنون هیچ کدام از اهداف اعلامی را محقق نساخته است.

منبع : دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.