یکشنبه 29 آذر 1394 | 12:52
شلیک 2 موشک «قاهر1» به سمت اتاق عملیات سعودی‌ها/ 10 بالگرد متجاوزان منهدم شد
ارتش یمن پایگاه نظامی متجاوزان سعودی را در «صافر» استان «مأرب» هدف قرار داد که در این حمله سامانه ویژه هدایت پهپادها، هشت بالگرد «آپاچی»، دو بالگرد «چینوک»، چندین تانک پشرفته منهدم و تعداد زیادی از مزدوران ائتلاف سعودی به هلاکت رسیدند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،شبکه تلویزیونی «المسیره» به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد: یگان موشکی ارتش یمن پایگاه نظامی ائتلاف متجاوزان را در «صافر» استان «مأرب» هدف قرار داد که در این عملیات سامانه ویژه هدایت پهپادها، هشت بالگرد «آپاچی»، دو بالگرد «چینوک»، چندین تانک پشرفته منهدم و تعداد زیادی از مزدوران سعودی به هلاکت رسیدند.

بر اساس این گزارش، اولین موشک گذرگاه مرزی «الطوال» عربستان را هدف داد و دومین موشک نیز پایگاه ویژه ائتلاف عربستان در منطقه صافر در استان مأرب را هدف قرار داد.

گفته‌ می‌شود، سامانه ویژه کنترل پهپادها و تعدادی از خودروهای زرهی در این پایگاه هدف قرار گرفت و در پایگاه آتش‌سوزی شدیدی رخ داد.

در این حمله موشکی 79 نفر از متجاوزان و مزدوران کشته و 100 نفر زخمی شدند که حال آنها وخیم است.

در پی حمله موشکی روز گذشته ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه مزدوران در مأرب که در پاسخ به تشدید حملات نظامی متجاوزان صورت گرفت، 180 نفر از آنها از جمله شماری از افسران و فرماندهان نظامی سعودی به هلاکت رسیدند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال‌جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت باز گرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می‌کنند، جلوگیری کند.

تجاوز ائتلاف عربی ضد یمن تاکنون جز ویرانی تاسیسات حیاتی و زیر ساختی این کشور و کشته و زخمی شدن هزاران شهروندان یمنی هیچ دستاوردی نداشته است و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنان به مقاومت اسطوره‌ای خود در دفاع از وطنشان ادامه می‌دهند.

منبع : دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.