دوشنبه 5 بهمن 1394 | 12:56
شکست سنگین ارتش سعودی در شهر «الربوعه» / هلاکت 9 نظامی سعودی در یمن
در پی تداوم حملات و جنایت‌های متجاوزان سعودی و مزدوران آنها در یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مانع پیشروی نیروهای ارتش عربستان به شهر الربوعه شدند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از پایگاه خبری العهد، آل‌سعود راهی جز قتل‌عام غیر نظامیان یمنی برای جبران شکست‌های میدانی خود پیدا نمی‌کند.

بیش از 300 روز از آغاز تجاوز عربستان به یمن می‌گذرد، سعودی‌ها هیچ دستاوردی به جز کشتار مردم بی‌گناه یمن در این جنگ کسب نکرده‌اند.

در همین خصوص یک منبع نظامی یمنی گفت: یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند جلوی تلاش ارتش سعودی برای پیشروی از سمت شرقی به شهر الربوعه را بگیرند. این درحالی بود که ارتش سعودی در این تلاش بی نتیجه خود، از پشتیبانی گسترده هوایی برخوردار بود؛ به گونه‌ای که بیش از 25 حمله هوایی برای تسهیل پیشروی نیروهای زمینی سعودی صورت گرفت.

این منبع نظامی افزود: یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی جلوی پیشروی را گرفته و تلفات و خسارت‌های زیادی به ارتش سعودی وارد کردند.

وی تصریح کرد: در این عملیات علاوه بر اینکه بیش از 30 نفر از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند، بیش از 5 خودروی زرهی نیز منهدم شد و نیروهای یمنی توانستند تسلیحات ارتش سعودی را به غنیمت بگیرند.

در همین خصوص رسانه‌های سعودی نیز گزارش دادند که نیروهای ارتش سعودی در پیشروی به سمت الربوعه با شکست مواجه شدند و یک سروان ارتش در این عملیات نیز کشته شد.


 

از سوی دیگر پایگاه خبری المنار نیز از هلاکت هشت نظامی دیگر ارتش سعودی خبر داد که پنج نفر از آنها در غرب گذرگاه مرز الطوال و سه نفر دیگر در نزدیک منطقه میدی هدف تک تیراندازهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفتند.

خبر دیگر اینکه منابع رسانه‌ای یمن اعلام کردند که تکفیری‌های داعش و القاعده کنترل کامل شهر «الحوطه» را که به پایتختی استان «لحج» یمن شهرت دارد، به دست گرفتند.

« یحیى ربید» قاضی سرشناس یمن، همراه با همه اعضا خانواده‌اش بامداد امروز در حمله جنگنده‌های رژیم سعودی به منزل وی در منطقه «النهضة» واقع در صنعا به شهادت رسیدند.

منبع : دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.