شنبه 1 آذر 1393 | 08:26
آیت‌الله شیخ عیسی قاسم
فراخوان دولت بحرین به شرکت در انتخابات در سایه بازداشت‌های گسترده بی معناست
فراخوان دولت بحرین به شرکت در انتخابات در سایه بازداشت‌های گسترده بی معناست
رهبر شیعیان بحرین طی سخنانی در خطبه نماز جمعه اعلام کرد که دولت از یک سو اقدام به بازداشت‌ها و بازجویی‎های گسترده می‌کند و از سوی دیگر از خانواده زندانیان می خواهد در انتخابات شرکت کنند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"به نقل از پایگاه خبری "الوفاق"، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در منطقه الدراز در غرب منامه گفت: چطور دولت بحرین از مردم این کشور می خواهد در انتخابات پارلمانی شرکت کنند در حالی که فرزندان و نزدیکان آنان در زندان هستند و شکنجه می شوند.

وی در ادامه سخنرانی خود اظهار داشت: این زندانیان نه مجرم هستند و نه طرد شده، بلکه آزادگانی هستند که خواستار احقاق حقوق ملت هستند و مردم به آنها افتخار می کنند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم در واکنش به تلاش های رژیم بحرین برای برگزاری انتخابات پارلمانی صوری افزود: دولت بحرینی از من می خواهد در انتخابات شرکت کنم این در حالی است که فرزندم، برادرم، پسر عمو و نوه‌های من در زندان رژیم آل خلیفه هستند.

این روحانی برجسته شیعیان بحرین ضمن فرمایشی خواندن انتخابات پارلمانی بحرین که قرار است امروز شنبه برگزار شود، تاکید کرد: حتی اگر مسیر منتهی به این انتخابات فرش ابریشم گذاشته شود، باز هم نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

وی افزود: دولت از یک سو دست به بازداشت ها و بازجویی های گسترده می زند و از سوی دیگر از خانواده زندانیان می خواهد در انتخابات شرکت کنند. این حق شهروندان بحرینی است که واقعیت امر را بدانند.

رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: آیا هر بلایی بخواهند سر زندانیان در می آورند اما ما باید ساکت باشیم ؟ فراخوان برای شرکت در انتخابات چه معنایی دارد؟

منبع :خبرگزاری تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.