دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 | 11:01
تداوم حملات هوایی و زمینی مزدوران سعودی/ پایبندی ارتش یمن به آتش‌بس/ نشست مذاکرات صلح کویت به تعویق افتاد
در حالی که ارتش یمن به آتش‌بسی که از 11 آوریل اجرایی شده، پایبند است، مزدوران سعودی در ادامه جنایت‌های خود علیه مردم بی دفاع یمن، مناطق مسکونی را همچنان هدف حملات خمپاره‌ای قرار می‌دهند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  دفاع پرس به نقل از العهد، مزدوران و متجاوزان رژیم سعودی همچنان با گذشت بیش از یکسال از تجاوز به یمن به جنایت‌های هولناک خود علیه مردم بی دفاع این کشور ادامه می‌دهند.

براساس این گزارش، مزدوران سعودی مناطق مسکونی واقع در «الوازعیه» و «ذباب» در استان تعز را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند.

در همین حال، خبرگزاری سبأنت یمن نیز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم سعودی- آمریکایی در ادامه نقض مکرر آتش‌بس شکننده 11 آوریل (23 فروردین) طی چند ساعت گذشته استان‌های «البیضاء»، «صعده»، «الجوف»، «صنعا»، «شبوه»، «تعز» و «مأرب» را در چندین نوبت هدف سنگین‌ترین حملات هوایی قرار دادند.

یک منبع نظامی یمنی در گفت‌وگو با سبأنت اظهار داشت: مزدوران سعودی مناطق «السلیم» و «شمیس» را در بخش «عسیلان» استان شبوه هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، نیروهای وابسته به «عبد ربه منصور هادی» نیز مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در منطقه «بنی بارق» در بخش «نهم» واقع در شمال شرق صنعا گلوله باران کردند.

خبر دیگر اینکه جنگنده‌های عربستان سعودی بخش نهم در شمال شرق صنعا، پایتخت یمن را پنج بار مورد حمله قرار دادند که در این حملات دست کم 7 نفر شهید و 13 تن دیگر زخمی شدند.

در همین رابطه محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله نیز پس از این حملات در حساب شخصی خود در شبکۀ اجتماعی توییتر نوشت منطقه نهم هدف پنج حمله هوایی عربستان قرار گرفته است و شماری از شهروندان یمنی جان باخته‌اند؛ این مسأله نقض آشکار توافق برای توقف درگیری‌ها و اعمال آتش‌بس در یمن است.

گفتنی است؛ تحرکات نظامی رژیم سعودی و مزدوران آن در شهرهای مختلف یمن در حالی صورت می‌گیرد که ارتش یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به آتش‌بسی که از روز یازده آوریل اجرایی شده است، پایبند است.

این در حالی است که منابع خبری نیز از تعویق نشست مشترک کمیته‌های تشکیل شده در رایزنی‌های کویت در پی مخالفت هیئت ملی یمن با ادامه تجاوزات سعودی‌ها و مزدورانشان خبر دادند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده‌ای علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان شهید و یا زخمی شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.