یکشنبه 23 خرداد 1395 | 12:05
جدیدترین تحولات میدانی یمن؛
هلاکت ده‌ها مزدور سعودی‌ در تعز/ انصارالله 130 اسیر را در استان إب آزاد کرد
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند تلاش مزدوران سعودی را که قصد نفوذ به منطقه «حمیر» تعز را داشتند، خنثی کنند و ده‌ها نفر از آنها را به هلاکت رساندند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از دفاع پرس، بیش از سه ماه است که بین نیروهای ائتلاف سعودی و نیروهای یمنی آتش‌بس برقرار شده‌است، اما با نقض مستمر این آتش‌بس از سوی مزدوران سعودی درگیری‌ها همچنان در جبهه‌های مختلف یمن بین طرفین ادامه دارد.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که نیروهای یمنی با مزدوران آل‌سعود در منطقه «الزنوج» شمال شهر مرزی «حرض» درگیر شدند که در این درگیری شماری از مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی به هلاکت رسیدند.

درگیری مشابهی بین نیروهای یمنی و مزدوران سعودی در منطقه «غراب»، قسمت غربی پادگان «اللواء35»، «الجحملیه»، «ثعبات» و «حیفان» در تعز رخ داد. شهرستان «الوازعیه» در این استان نیز به دلیل حملات خمپاره‌ای مقطعی در وضعیت بدی قرار داشت.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین ضمن خنثی کردن تلاش مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی برای پیشروی به سمت منطقه «حمیر» در تعز، شماری از آنها را به هلاکت رساندند.

خبر دیگر اینکه در استان «مأرب» نیز جنگنده‌های ائتلاف سعودی در ادامه جنایت‌های خود علیه ملت بی‌گناه یمن شهرستان «صرواح» را در چندین مرتبه بمباران کردند. دو منطقه «المشجع» و «هیلان» نیز در این شهرستان هدف حملات خمپاره‌ای مزدوران سعودی قرار گرفت.

استان «جوف» نیز شاهد درگیری‌هایی شدیدی در منطقه «الهیجة» در شهرستان «المصلوب» و شهرستان «المتون» بود.

وزارت کشور یمن اعلام کرد که رئیس پلیس استان «إب» سرهنگ «محمد الشامی» بر اثر انفجار موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در منطقه «حراثه» مجروح شد و محافظ وی نیز به شهادت رسید.

شبکه خبری المسیره نیز گزارش داد که جنبش انصارالله یمن روز شنبه 130 اسیر را که با متجاوزان عربستانی- آمریکایی و مزدوران آنها در استان إب همکاری می‌کردند، آزاد کرد.

منابع محلی به المیادین گفتند که ناوهای جنگی ائتلاف سعودی شهر مرزی «حرض» را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

گفتنی است؛ عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.