دوشنبه 1 شهریور 1395 | 12:38
حمله شیمیایی سعودی‌ها علیه یمنی‌ها/ جنگنده‌های ائتلاف مدارس یمن را هدف قرار می‌دهند
جنگنده‌های ائتلاف سعودی در ساعات اولیه بامداد امروز دوشنبه مدرسه «الروض» را در منطقه «الضباب» تعز بمباران کردند؛ که حمله به این مدرسه یک هفته پس از هدف قرار دادن مدرسه ابتدایی در منطقه «جمعه بن‌فاضل» در استان صعده صورت گرفته‌است.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از شبکه خبری المیادین، وزارت دفاع یمن از درگیری نیروهای ارتش و کمیته مردمی با نیروهای عبدربه منصور هادی در منطقه «غراب» و «الضباب» در تعز خبر داد؛ که در این درگیری 50 نفر از مزدوران سعودی کشته و 70 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

در مقابل پایگاه خبری «المسیره نت» نیز گزارش داد: جنگنده‌های ائتلاف سعودی در ساعات اولیه بامداد امروز دوشنبه (1 شهریور) مدرسه «الروض» را در منطقه الضباب بمباران کردند؛ که حمله به این مدرسه یک هفته پس از هدف قرار دادن مدرسه ابتدایی در منطقه «جمعه بن‌فاضل» در استان صعده صورت گرفته‌است.

میزان خسارت مالی و تلفات جانی این حمله که در راستای هدف قراردادن روزانه مدارس، بیمارستان‌ها، منازل مسکونی، راه‌ها، پل‌ها و بازارها و اردوگاه‌های آوارگان انجام می‌گیرد، اعلام نشده‌است.

یک منبع نظامی در صنعا نیز گزارش داد: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مانع از نفوذ نیروهای هادی به مناطق «ملح»، «المدفون» و «بنی باروق» در شهر «نهم» واقع در شمال شرقی صنعا شدند. این درحالی بود که مزدوران سعودی از جانب جنگنده‌های ائتلاف پشتیبانی می‌شدند.

از سوی دیگر سرلشکر «عبدالستار الصده» کارشناس نظامی یمن گفت: مناطقی در نهم با بمب‌های شیمیایی عربستانی‌ها هدف قرار گرفتند؛ که بر اثر استنشاق گازهای سمی ناشی از این بمب‌ها شماری از یمنی‌ها شهید شدند.

وی افزود: درپی گلوله‌باران منطقه «نهم» با گلوله‌های توپ حاوی دود متمایل به سفید رنگ، حالت‌هایی از ضعف، کوفتگی و بیهوشی بر بیشتر ساکنان این منطقه عارض شده‌است.

شهرستان «صِرواح» در استان «مأرب» نیز شاهد حملات توپخانه‌ای و موشکی که بین نیروهای ارتش یمن و نیروهای هادی رد و بدل می‌شد، بود.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین در ادامه حملات وحشیانه خود، مناطق «المتون»، «المصلوب» و «الغیل» شمالی را در استان «الجوف» بمباران کردند.

همچنین در شهر صنعاء نیز جنگنده‌های سعودی در سلسله حملاتی ساختمان اداره امنیت را در وسط این شهر هدف قرار دادند.

وزارت دفاع یمن همچنین اعلام کرد که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور محل تجمع نظامیان سعودی و تجهیزات آنها را در پایگاه «الشرفه» در نجران هدف قرار دادند.

یگان موشکی ارتش و کمیته مردمی یمن همچنین با موشک‌های «کاتیوشا» مواضع نیروهای سعودی را در منطقه «سقام» مورد اصابت قرار دادند؛ این در حالی است که منابع خبری سعودی از هدف قرار گرفتن شهر نجران به وسیله موشک «زلزال 3» انصارالله خبر می‌دهند.

در همین خصوص منابع سعودی اعلام کردند که در پی شلیک موشک زالزال 3 در جنوب نجران یکی از نظامیان سعودی کشته و 2 نفر دیگر مجروح شدند.

گفتنی است، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال گذشته به‌منظور بازگرداندن قدرت به «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و همچنین تضعیف جنبش انصارالله، حملات هوایی خود را علیه این کشور فقیر عربی آغاز کرده‌است؛ که جنگنده‌های این ائتلاف با گذشت 17 ماه از آغاز حمله هوایی به یمن، همچنان به بمباران مناطق مختلف این کشور ادامه می‌دهند.

جنگ عربستان علیه یمن تا کنون هیچ دستاوردی برای سعودی‌ها نداشته‌است، جز اینکه تاسیسات حیاتی یمن منهدم شده و حدود شش هزار و 400 نفر که نیمی از آنها را غیر نظامیان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسیده و بیش از 30 هزار نفر را نیز مجروح شده‌اند.

منبع : دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.