یکشنبه 10 دی 1402 | 14:30
توانایی گروه هایی هکری در مسئله نفوذ

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ادعای مایکروسافت درباره جاسوسی سایبری ایران از مراکز نظامی آمریکا
قدرت فکری که در مسیر حق وحقیقت است همواره حیله ومکروفریب ونیرنگ دشمنان حق را نه تنها نقش بر آب می کند بلکه برایشان نتیجه عکس می دهد .شرکت آمریکایی مایکروسافت، مدعی حمله یک گروه جاسوسی سایبری به پیمانکاران دفاعی در آمریکا و برخی کشور‌های همسو شد.
مایکروسافت می‌گوید: یک گروه جاسوسی سایبری تحت حمایت سپاه، از بدافزاری برای حمله به پیمانکاران و کارکنان صنایع دفاعی در کشورهای مختلف استفاده کرده که مایکروسافت قبلا آن راکشف نکرده بود. این گروه جاسوسی سایبری که با نام‌های مختلفی از جمله پیچ سنداستورم و ای‌پی‌تی٣‬٣ شناخته می‌شود، برای ایجاد یک درب پشتی جهت دسترسی به اطلاعات افرادی که برای پیمانکاران وسازمان‌های بخش دفاعی کار می‌کنند، از بدافزاری به نام فالس فونت که پیشتر شناسایی نشده بود، استفاده می‌کند.
مایکروسافت ادعا کرده است: اهداف گروه جاسوسی سایبری که حداقل از سال ٢٠١٣‬ فعالیت دارد، طیف گسترده‌ای از بخشهای دولتی، دفاعی، تحقیقاتی، مالی و مهندسی در سراسر آمریکا عربستان و کره جنوبی را در بر می‌گیرد. در حملات این گروه، بیش از ١٠٠ هزار شرکت دفاعی و پیمانکار فرعی که در تحقیق و توسعه سیستم‌ها، زیرسیستم‌ها و قطعات تسلیحات نظامی مشارکت دارند، هدف قرار گرفته‌اند.
بدافزار فالس فونت که پریروز توسط مایکروسافت شناسایی رونمایی شد، برای اپراتورهای خود این امکان را فراهم می‌کند تا از راه دور به سیستم کامپیوتری هدف دسترسی داشته و بتوانند فایل‌های موجود رااجرا کرده ویا به سرورهای فرماندهی و کنترل خود منتقل کنند. به گفته مایکروسافت، این نوع بدافزار برای اولین بار در اوایل نوامبر ٢٠٢٣‬ شناسایی شد.
مایکروسافت در ماه سپتامبر (شهریور) نیز گفته بود هکرهای مورد حمایت ایران سعی کرده‌اند به اطلاعات شرکت‌های نظامی و ماهواره‌ای دسترسی پیدا کنند.
شرکت مایکروسافت فروردین امسال در گزارشی اعلام کرد، یک گروه هکری مرتبط با ایران که پیش از این عملیات شناسایی انجام می‌داد، اکنون با تغییر رویکرد خود بر حمله به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا احتمالا برای تخریب آنها متمرکز شده است.
همچنین هکرهای وابسته به سپاه در کارزار جدید خود متخصصان امور خاورمیانه، امنیت هسته‌ای و تحقیقات ژنوم را هدف قرار داده‌اند تا از این طریق اطلاعات حساسی را به دست بیاورند. علاوه‌بر این، چندی پیش، یک گزارش سازمان‌های امنیتی آمریکا حاکی بود که حمله سایبری هکرهای «مرتبط با ایران» که با یک سامانه رایانه‌ای ساخت اسرائیل انجام شده، چند ایالت آمریکا را تحت تأثیر قرار داده است.
شرکت مایکروسافت شهریور ماه گذشته مدعی نفوذ گسترده «هکرهای تحت حمایت ایران» به پست‌های الکترونیکی شرکت‌های دفاعی، ماهواره‌ای و دارویی آمریکا به منظور گردآوری اطلاعات ارزشمند برای کمک به تولیدات داخلی ایران در این بخش‌ها شد. این هکرها از فوریه (زمستان پارسال) موفق به نفوذ به چند هزار سازمان با استفاده از یک تکنیک هکری شده‌اند که نشان‌دهنده عزم تهران برای دسترسی به اهداف دارای اطلاعات ارزشمنداست.شرود دی‌گریپو،رئیس استراتژی تهدیدات اطلاعاتی مایکروسافت :اگرچه تشخیص دلیل این که این هکرهاچرابه سراغ شرکت‌های ماهواره‌ای، دفاعی و دارویی رفته‌اند، دشوار است، تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های ایران را برای دست یافتن به اسرار تجاری کشورهای خارجی افزایش داده است.
مایکروسافت مهرماه 1400هم اعلام کرده بود:ایران ضمن انجام حمله سایبری، شرکت های نظامی آمریکا واسرائیل راهک کرد. بیش از ۲۵۰ حساب کاربری سرویس اشتراکی مایکروسافت ۳۶۵ که بااسرائیل، آمریکا و اتحادیه اروپا مرتبط بوده‌اند از طریق حملات اسپری رمز عبور هک شده‌اند.اگرنفوذ استکبار برای نفی حق وحقیقت باشد امیداست که نفوذ حق وحقیقت خواهی در جامعه جهانی به لطف خداوند به زودی تجلی خواهد کرد . پیسکسوت بسیجی محمد صادقی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.