چهارشنبه 2 اسفند 1402 | 16:50
حضور در پای صندوق رای به تثبیت و قدرت‌افزایی بیشتر نظام سیاسی منتهی می‌شود
در وهله اول مساله مهم برای ما مشارکت حداکثری است، به این معنا که حتی اگر در برگه ما نام یک نفر نوشته شود، مهم نیست بلکه مهم حضور در پای صندوق رای است چرا که حضور یکایک ما در پای صندوق رای به تثبیت و قدرت‌افزایی بیشتر نظام سیاسی منتهی می‌شود.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  یکی از مهمترین رسالت‌های امروزِ مردم، حضور در پای صندوق‌های رای و افزایش آمار مشارکت در انتخاب نماینده ملت یعنی نمایندگان خود است، چرا که مردم با انتخاب نماینده خود می‌توانند پل ارتباطی قوی بین خود، حاکمیت و نظام سیاسی ایجاد کنند.

مساله حائز اهمیت این است که در موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی توجه به موضوعات مختلفی بسیار مهم است چرا که در وهله اول مهم تعداد نمایندگان راه یافته به مجلس نیست، بلکه مساله مهم انتخاب نماینده‌ای امین، پاکدست، با بصیرت، آگاه، مجرب و نخبه با تجربه میدانی است تا با ورود به مجلس شورای اسلامی زمینه‌های لازم برای حل مشکلات کشور را به سهم خود ایجاد کند.

قطع به یقین این مهم زمانی به منصه ظهور می‌رسد که مردم با حضور در پای صندوق رای سطح مشارکت ملی را بالا ببرند، لذا در وهله اول نباید بر این موضوع متمرکز شویم که چند نماینده راهی مجلس می‌شوند و چند نماینده روی کرسی‌های مجلس می‌نشینند، بلکه در وهله اول مساله مهم برای ما مشارکت حداکثری است، به این معنا که حتی اگر در برگه ما نام یک نفر نوشته شود، مهم نیست بلکه مهم حضور در پای صندوق رای است چرا که حضور یکایک ما در پای صندوق رای به تثبیت و قدرت‌افزایی بیشتر نظام سیاسی منتهی می‌شود.

نکته مهم دیگر که باید بر آن متمرکز شویم موضوع چرایی تمرکز دشمن روی سیاه نمایی و ناامیدکردن مردم از حضور در انتخابات است. قطع به یقین دشمن در چهل و پنج سال گذشته تمام قد با استفاده از همه ابزار‌های خود به دنبال ناکارآمدسازی ساختار سیاسی و اداری کشور بوده، اما موفق نشده است.

دشمن با استفاده از رسانه‌ها و تبلیغات مسموم تلاش می‌کند با ایجاد بدبینی و گسست میان مردم و نظام سیاسی خواسته‌های شوم خود را محقق کند چرا که می‌داند و می‌بیند نظام سیاسی ایران مردمسالاری است و متفاوت با آنچه که در غرب و شرق جریان دارد است.

اگر این نظام سیاسی که مبتنی بر سیره علوی است به طور کامل اجرا شود و مدیران به این موضوع اهمیت دهند که باید کشور بر این مدار اداره شود قطعا شاهد تغییرات اساسی در ساختار اجرایی کشور خواهیم بود که منجر به ناامیدی هر چه بیشتر دشمن از تاثیرگذاری سوء بر فرهنگ ایرانی- اسلامی می‌شود.

دشمن دائما نگران است که مردم منطقه، مسلمانان و آزادگان جهان از ایران به عنوان مردمانی مستقل الگوبرداری نکنند. قدرت‌گیری و قدرت‌افزایی هر چه بیشتر مقاومت منطقه نشان دهنده روند رو به رشد نوع همگرایی بین کسانی است که به این تفکر باور دارند. وقتی این تفکر رشد و گسترش پیدا کند تاثیرات خود را در حوزه دفاعی بسیار بالا می‌برد و در حوزه فرصت‌سازی هم بسیار مغتنم است، اما متاسفانه در حوزه فرصتی از این اندیشه نتوانسته‌ایم بهره کافی را بگیریم، لذا باید به سمتی پیش برویم که مدل‌های حاکمیتی و تعامل مردم با حاکمیت در ایران الگوی کارآمدی شود.

امروز غرب با آلام و گرفتاری‌های بیشماری دست و پنجه نرم می‌کند چرا که فساد؛ فحشا و الگو‌های مبتذلی که ارائه داده نه تنها منجر به آزادی بشر نشده بلکه رویکرد‌ها و سیاست‌گذاری‌های نادرست غرب و تمایل برای تحقق اهداف دنیایی سران غربی نتیجه‌ای جز به خاک و خون کشیدن مردم جهان، ناامنی گسترده در جهان و فروپاشی محیط زیست به دنبال نداشته چرا که غرب دائما به دنیا طلبی، تکثر ثروت برای طبقه حاکم حرکت می‌کند در حالی که دین اسلام رفاه، برخورداری، اجرای عدالت، برابری؛ آزادی و حفظ محیط زیست را برای همگان می‌خواهد به این خاطر باید برای ارتقای امنیت ملی در پای صندوق رای حاضر شویم و دشمن را از تحقق خواسته هایش ناامید و مایوس سازیم.

 

منبع: سایت بصیرت

 ابوالفضل ظهره‌وند

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.