سه شنبه 16 اسفند 1390 | 13:24
مستند «99%» یک کار تهاجمی است
مستند «99%» یک کار تهاجمی است
یزدی گفت: به نظرم اتفاق خوبی که در ساخت مستند درباره جنبش وال استریت افتاده این است که ما درباره اعتراضات در آمریکا، کار تولید کرده ایم و این یعنی ما تنها نظاره گر تهاجم های رسانه ای آنها عیله خودمان نیستیم و این یک قدم رو به جلو است.

بسیج پیشکسوتان: محسن یزدی کارگردان مستند «99%» که به اعتراضات اخیر مردم آمریکا در قالب جنبش وال استریت می پردازد در گفت‌وگو با خبرنگار مشرق گفت: خوشحالم که اولین مستند تولیدی درباره وال استریت را ما ساختیم و متاسفم از اینکه چرا بعد از گذشت ماهها این مستند، اولین کار تولید شده درباره این مساله مهم است.

وی افزود: به دلیل شرایط امنیتی که در آمریکا وجود دارد امکان حضور در این کشور برای مستندسازان ایرانی تقریبا وجود ندارد به همین دلیل مجبور شدیم  تصویر برداری بدون حضور تیم ایرانی در آمریکا انجام شود.

یزدی ادامه داد: سعی کردیم بتوانیم تصاویر مهم درباره وال استریت را در مجموعه خود داشته باشیم و برای این کار و تکمیل تصاویر مجبور شدیم از برخی تصویربرداران و مستند سازان آمریکایی تصویر خریداری کینم.

وی ادامه داد: در این مستند سعی شده از اقشار مختلف درباره علت حضورشان در این جنبش سوال شود و مخاطب با دیدن این مستند اولا با جنبش وال استریت و ثانیا با نظر مردم درباره زندگی، سیاست و نحوه تصمیم گیری سیاسی در این کشور آشنا شود.

کارگردان مستند 99% در ادامه گفت: در این مستند سعی شده مخاطب با آنچه هست روبرو شود و ما تنها اتفاقات و نظر مردم را منعکس کردیم و برای اینکه این کار خدشه دار نشود حتی برای این مجموعه نریشن هم استفاده نکردیم.

یزدی افزود:آفت این مجموعه ها اغراق در آن است در صورتیکه به نظر من اتفاقاتی که رخ داده آنقدر بزرگ هست که تنها با انعکاس آن مخاطب شما قانع شود.

وی گفت: حرفهای مردم درباره عدم تمکن مالی برای تحصیل، شکایت از بی عدالتی، عدم تاثیر رای مردم و قدرت لابیست ها، قدرت روز افزون ثروتمندان و فقیرتر شدن فقرا جزو محورهای اصلی این مستند است.

یزدی گفت: کیفیت ساخت این مستند را دیگران باید نظر دهند ولی اتفاق خوبی که در این جا افتاده این است که ما درباره اعتراضات در آمریکا، کار تولید کرده ایم و تنها نظاره گر تهاجم های رسانه ای آنها عیله خودمان نبودیم و این یک کار رو به جلو است.

وی افزود: ما ابتدا طرح این کار را به مدیر گروه مستند شبکه 4 آقای رمضان نژاد ارائه دادیم و به دلیل همراهی و نگاه خوب وی کار به راحتی جلو رفت و از این بابت هم باید از وی تشکر کنم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه درباره اتفاقاتی که در اطراف ما یا در جهان می افتد که ارتباط مستقیم با ما دارد تنها به خبر و گاهی نیز تحلیل بسنده کرده ایم و مستند می تواند در این مورد بسیار روشنگر باشد.

یزدی ادامه داد: معترضان وال استریت که به جهت فراگیر بودن آن در بین مردم از اهمیت زیادی برخوردار است خود را متاثر از بیداری کشورهای عربی می دانند و حتی چادرهای خود را مانند چادر معترضان در میدان التحریر مصر برپا کرده اند.

وی افزود: این ماجرا نشان می دهد که ما باید در این مورد بیشتر حساس باشیم.

کارگردان مستند 99% در ادامه گفت: حرفهای مردم آمریکا در این مجموعه برای خود من تازگی زیادی داشت و مطمئنم برای اکثر مخاطبان هم جالب خواهد بود.

 مستند «99%» اولین مستند ساخت ایران درباره جنبش وال استریت است در 4 قسمت از گروه مستند شبکه چهار سیما پخش شود.
قرار است سه قسمت اول این مجموعه از امروز دوشنبه به مدت سه ‌شب از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه و قسمت چهارم آن نیز هفته آینده پخش شود.
مستند بلند این مجموعه هم در مدت‌زمان 70 دقیقه نیز در برنامه «مستند 4» در نوروز 91 پخش خواهد شد.

 

 

منبع: مشرق

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.