سه شنبه 16 اسفند 1390 | 13:51
اعتراف القاعده به دست داشتن در دهها فعاليت تروريستي درعراق
اعتراف القاعده به دست داشتن در دهها فعاليت تروريستي درعراق
رهبران القاعده در عراق ادعا کردند این گروه در دهها فقره عملیات تروریستی در بغداد شامل حمله انتحاری در مراسم تشیع جنازه و همچنین ترور رئیس زندان زنان پایتخت عراق دست داشته است.

بسیج پیشکسوتان: شبه نظامیان القاعده عراق از دهم ژانویه تا دهم فوریه سال کنونی میلادی چهل و سه عملیات تروریستی در بغداد را بعهده گرفتند.
حمله تروریستی در مراسم تشیع جنازه پایتخت عراق در بیست و هفتم ژانویه مقابل بیمارستانی در شرق بغداد که سی ویک کشته بر جا گذاشت از جمله مرگبارترین عملیات تروریستی شبه نظامیان القاعده بشمار می رود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، شبه نظامیان القاعده مدعی شدند بیشترین قربانیان حادثه خونین مراسم تشیع جنازه از نزدیکان نوری المالکی نخست وزیر عراق بودند.
به گفته شبه نظامیان، همچنین حادثه تروریستی اول فوریه که کاروان خودرویی یکی از نمایندگان مجلس عراق را مورد هدف قرار داده بود و پنج زخمی بر جا گذاشت نیز از سوی القاعده طراحی شده است.
خشونت های عراق در مقایسه با سالهای دوهزار و شش و هفت کاهش یافته اما حملات تروریستی و حملات شبه نظامیان به قوت خود باقی است.طی ماه فوریه، یکصدو پنجاه نفر از مردم عراق، در نتیجه اقدامات خشونت آمیز جان خود را از دست دادند.

 

منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.