چهارشنبه 17 اسفند 1390 | 11:19
اعلام نظر اوباما درخصوص حمله به سوریه
اعلام نظر اوباما درخصوص حمله به سوریه
تصور اینکه تنها راه برای حل مشکل در سوریه استقرار ارتش آمریکا در این کشور باشد، نه در گذشته و نه در حال اصلا درست نبوده و نیست.

بسیج پیشکسوتان: باراک اوباما چهل و چهارمین رئیس جمهوری امریکا سرانجام در مصاحبه ای مطبوعاتی در کاخ سفید تکلیف سوریه و نقش امریکا در حمله نظامی به این کشور را مشخص کرد. در شرایطی که اعراب بر تجهیز مخالفان بشاراسد  تاکید دارند و دولت در دمشق پس از برگزاری رفراندوم خود را برای اصلاحات سیاسی در این کشور مهیا می کند، رئیس جمهوری امریکا در واشنگتن دو پرونه قطور برنامه هسته ای ایران و مداخله نظامی در سوریه را زیر دست دارد. برخی تندروهای امریکایی و جمهوری خواهان مخالف رئیس جمهور دموکرات امریکا اعتقاد دارند که او باید همان نسخه ای را برای سوریه تجوزیر کند که ناتو برای لیبی تجویز کرد. با اینهمه باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در این خصوص به خبرنگاران جمع شده در کاخ سفید گفت: اينكه گمان كنيد واشنگتن مي‌تواند جنگي يك‌سويه را عليه سوريه به راه بيندازد و آن را حل مشكل در اين كشور بداند، اشتباه است.

 اقدام نظامي يك‌جانبه آمريكا عليه سوريه به عنوان راه‌حل ساده حل بحران در اين كشور، يك اشتباه است.

اوباما با رد مداخله نظامي و به كارگيري حملات هوايي ناتو همانند ليبي در سوريه، به اين نكته اشاره كرد كه در مورد ليبي آمريكا و متحدان اين كشور جامعه بين‌المللي را تجهيز و بسيج كرده و با دست يافتن به حكم شوراي امنيت سازمان ملل با كشورهاي عربي به طور كامل همكاري كردند.

رئيس‌جمهوري آمريكا با پیچیده و بغرنج خواندن شرایط در سوریه، افزود: مي‌دانيم كه مي‌توانيم در يك بازه زماني كوتاه به صورت كاملا اثربخشي به فعاليت بپردازيم. واشنگتن به فعاليت خود با كشورهاي مهم عربي و شركاي كليدي بين‌المللي براي حل بحران در سوريه ادامه خواهد داد.تصور اينكه تنها راه براي حل مشكل در سوريه استقرار ارتش آمريكا در اين كشور باشد، نه در گذشته و نه در حال اصلا درست نبوده و نيست.

منبع: خبر آنلاین

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.