یکشنبه 8 دی 1392 | 21:58
سردار نقدی در سومین مجمع عالی بسیج پیشکسوتان:
شناخت ضرورت ها و آفات در تصمیم گیری راهبردی

 

 

 

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت":مشروح کامل بیانات سردار نقدی در مجمع عالی بسیج پیشکسوتان در سال 92 به شرح زیر می باشد :

 

سلام علیکم و رحمه ا...

اعوذ بالله من الشیطان رجیم.بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و صلی الله سیدنا و نبی نا اباالقاسم مصطفی المحمد و الی اهل بیت طیبین و طاهرین.

تسلیت عرض می کنم خدمت شما عزیزان ایام رحلت جانسوز پیامبر عظیم شان اسلام و ائمه معصومین امام رضا (ع) و امام حسن (ع) و از خداوند می خواهم به برکت صاحبان این ایام جلسه را منشا خیر و برکت و پیشرفت در انجام وظیفه قرار بدهد شما که به حق ثابت کردید که رهرو راه اهل بیت علیه السلام هستید و عشق شما به نظام ، خدمت شما به اسلام ، فداکاریتان در راه حقیقت  به حقوق و مزایا دوره ی خدمت اداری و  تعهد شده برنمی گردد بلکه مصمم هستید که مصداق واقعیه رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليهباشید ، اگر از آن کسانی که من قضى نحبهتا حالا نشده ایم ، انشاا... ومنهم من ينتظریمو انتظارمان را برای وصول به شهادت و وصول به حکومت حق با در صحنه بودن نشان داده اید .

 من به شما این موقعیت این توفیق را صمیمانه تبریک می گویم ، خیلی ها بعد از بازنشستگی می فهمند که این کارهایی که کرده اند برای رضای خدا نبوده ، زیرا وقتی از فضای سازمان رها می شوند می روند به سمت و سوهایی غیر، قیافه هایشان، رفتارهایشان، زندگی هایشان یک چیز متفاوتی می شود ، البته اغلب این طور نیست خصوصا شما که جلودار اکثریت عزیزان هستید و این را باید به شما تبریک گفت که چنین توفیقی دست پیدا کرده اید و نشان دادید که دفاع از حقیقت  سن و سال و موقعیت تشکیلاتی ، نمی شناسد و ما همیشه با حقیقت می باشیم ، همیشه با پیامبر عظیم شان اسلام ، با امیرالمومنین(ع) هستیم .

یکی دو تا موضوع بسیار مهم است ، که باید راجع به آن گفتگو کنیم ، اولا مسئله روز این است ،که با آمریکا بایستی چه کار کرد؟  که الان داخل فضای سیاسی و اجتماعی کشور این سئوال نقل  می شود و موج می زند ، باید جنگید ؟ باید سازش کرد ؟ بایستی رابطه برقرار کنیم ؟ دوستی کنیم ؟ مبارزه کنیم؟  چه کار بکنیم !

برای رسیدن  به یک تصمیم راهبردی آفاتی وجود  دارد که  باید به آن  توجه کنیم،  آفات های آن نشناختن طرف و نشناختن خود است .

احساساتی شدن ، سلیقه ای عمل کردن ، اعمال حب و بغض، فریب خوردن از ترفندها ، ترسیدن و ترجیح منافع باندی و گروهی سازمان بر منافع ملی ، این موارد آفات یک تصمیم راهبردی می باشد که  باید توجه داشته باشیم. برای گرفتن یک تصمیم راهبردی شناخت دقیق طرف مقابل ، شناخت دقیق خود و  به کارگیری عقل ، خرد و حکیمانه عمل کردن می باشد و همچنین  برآورد و محاسبه ی دقیق علمی و بر اساس مصلحت و بدون احساس عمل کردن می باشد . اگر می خواهیم تصمیم راهبردی و درست بگیریم باید شجاعانه و عزتمند تصمیم بگیریم ، باید خردمندانه، به شناخت ماهیت و اهداف کشور مقابلمان بپردازیم ؛  آمریکا چه کسی است؟ ماهیت حکومت آمریکا چیست  ؟ دوست یا دشمن است ، عاقلانه ، دقیق و علمی باید برآورد کنیم، ببینیم آمریکا چیست؟

می خواهیم با آمریکا  روابط هایمان را تنظیم کنیم ، دوسته یا دشمنه؟ متجاوزه یا متعامله؟ آیا یک کشور متجاوز(آمریکا) را بر می تابد و حاضر به یک روابط صحیح و عادلانه با یک کشور مستقل است ؟ آیا عهد شکن است یا پایبند به پیمان هایش است ؟ قانون را برمی تابد یا پایبند به قانون نیست ؟ قانون گریز است یا قانون پذیراست ؟

خلاصه کلام این است که وقتی می خواهیم روابط تنظیم کنیم باید این موارد  را بررسی کنیم، علمی و دقیق، کارشناسی شده و با عقل ،  خردمند و حکیمانه تصمیم بگیریم از روی  ترس ، احساسات ، حب و بغض و دعواهای  جناهی تصمیم نگیریم .

می خواهیم ببینیم این کشور ، ماهیتش چگونه است ؟ یک نگاه می کنیم به تاریخ می بینیم که تجربه ما از این کشور چیست.

از روزی که این کشور ابرقدرت شده  ،در دنیا کشور اول شده است ، تعداد فراوانی کودتا علیه ملت ما انجام داده که تعدادی از آن ها  خیلی برجسته و مشهور است .

کودتای 28 مرداد که خودشان  بدان هم  اعتراف کردند ، کودتای 21 بهمن در اعترافات ژنرال هایزر آمده است در آن زمان فرمانده کل قوای ایران بود و روز 21 بهمن تصمیم به کودتا گرفت و ارتش ایران را در اختیار گرفت و از ساعت 4:30 حکومت نظامی اعلام شد ، از کاخ سفید برای کودتا دستور گرفت، برای کشتار امام و یاران امام . این اقدام با هوشیاری حضرت امام و دستور ایشان با آمدن مردم در صحنه در ساعت 4:30 بعد از ظهر روز 21 بهمن شکست می خورد. کودتای پایگاه شهید نوژه که با همکاری ژنرال های طاغوتی و ساواکی ها طراحی و در شرف اجرا بود که اعترافات و اسنادش موجود است ، کودتای خلق مسلمان توسط قطب زاده که اسناد اعترافات آن موجود است این حداقل 4 تا کودتای بارز بود که به آن اشاره شد و ده ها کودتای دیگر را طراحی کرد ، بابت آن هزینه کرد و امکانات را به میدان آورد که جا دارد به هریک از آنها پرداخت.

تجربه به ما نشان می دهد آمریکا یک کشور متجاوز نظامی به ایران است مکرراً به ایران عزیز تجاوز نظامی کرده است، اشغال ایران و استقرار پایگاه های آمریکایی ، 50 هزار نظامی آمریکا از اختیارات ارتش ایران در حمایت از رژیم پهلوی ملعون  استفاده کرد و  به کارگیری ارتش علیه آزادی خواهانه جهان به خصوص در عمان و ویتنام  که جوان های ما را بردند  و به کشتن دادند.

تجاوز نظامی به طبس بعد از شکست از ملت ایران ، تحریک و هدایت رژیم بعث عراق برای تجاوز به خاک ایران ، ملاقات هایی که در خاک اردن با سران بعث کرد و آن ها را تحریک کرد ، همه اسنادش را در خاطراتشان نوشته اند ، حمایت و پشتیبانی مستمر از ارتش متجاوز عراق در حمله به ایران که شامل : دادن دو نوبت اطلاعات در هفته به  عراق از طریق جاسوسی در ایران ، تامین آذوقه عراق در تمام طول جنگ ، وادار کردن نوکران منطقه ای به دادن 56 میلیارد دلار کمک مالی مستقیم به رژیم بعثی.

 تجاوز مستقیم نظامی به سکوهای نفتی ایران که  در چند نوبت به سکوها حمله کردند و میلیاردها دلار خسارت وارد کردند ، در جنگ تحمیلی مرتکب به جنایت جنگی در حق ملت ایران شدند ،  با دادن سلاح های شیمیایی به صدام.

حضرت آقا هفته بسیج برای اولین بار  پرده برداشتند از این واقع تلخ ، بر خلاف تصوری که همه فکر می کنند آلمان بمب شیمیایی را به صدام داد ، ولی اولین محموله های شیمیایی را آمریکا به صدام داد. تجاوز نظامی به ایران جهت جنگ با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که منجر به شهادت ده ها تن از افسران و درجه داران و سربازان نیروی دریایی ارتش و غرق شدن ناو ایرانی ارج و یک ناو جنگی دیگر، حمایت از صدام در حمله به کشتی های تجاری ایران ، با بر عهده گرفتن اسکورت نظامی کشتی های تجاری رژیم بعثی و حامیان منطقه ای اش و جنگ مستقیم با قایق های سپاه که منجر به شهادت چند نفر از پاسداران عزیز شد و البته سقوط بالگرد خودشان ، ارتکاب به جنایات جنگی در حق ملت ایران با حمله به هواپیمای مسافربری و قتل298 انسان بی گناه از کودک خردسال و نوزاد تا پیرمرد و پیرزن به نابودی کشاندن ایران با هدایت مستقیم جنایات ها در طول25سال حاکمیت پهلوی جنایت ها را بعضی هایشان را اشاره می کنیم کشتار دانشجویان در 16 آذر در سال 1332 در اعتراض به حضور نیکسون آمده بودن در صحنه ،  تحمیل کاپیتولاسیون به رژیم شاه که منجر به کشتار گسترده مردم معترض در خرداد1342 و تبعید امام در 1343 شد ،تاسیس ساواک و آموزش شکنجه گران وجاسوسان و سازماندهی ساواک در ایران ، به راه اندازی شکنجه های مدرن و حمایت مستمر از تروریست.

 حمایت مستمر از رژیم پهلوی در جنایت علیه ملت ایران در طول 35 سال ، در تمام کشتارهای سال 56 و 57 دست داشتند ، دخالت مستقیم در سرکوب و کشتار مردم ایران با دردست گرفتن مستقیم فرماندهی ارتش و نیروهای انتظامی از نیمه دی ماه سال57 تا 22 بهمن ، همه کشتارها تحت فرماندهی ژنرال های  آمریکا انجام شد ، حمایت از گروه های تروریستی ملحد کردستان و هدایت و به راه اندازی آشوب های قومی در سراسر مرزهای کشور سندش در لانه ی جاسوسی بود که  خودشان نوشته اند.

آموزش ، سازماندهی و هدایت ده ها گروه تروریستی خراب کار سلطنت طلب با به کارگیری عوامل رژیم سابق و ارتشی و  ساواکی فراری ، ده ها فقره انفجار در در همین یکی دو سال اخیر در حسینیه شیراز و جاهای دیگر.حمایت از گروه های تروریستی منافقین با تجهیز این گروه که تا به حال 12 هزار نفر مردم ایران را از نوزاد تا پیر مرد تا رئیس جمهور از دانش آموز تا طلبه تا مرجع تقلید ، همچون بهشتی ،رجائی عرفای بزرگ همچون دستغیب ، اشرفی اصفهانی را به شهادت رساند.

از دیگر جنایات آموزش و سازماندهی گروهای تروریستی وهابی و کشتار صدها نفر مردم بی گناه و طفلان معصوم در حسینیه ها و مساجد و تکیه ها و جاده ها ی منطقه شرق کشور که خود ریگی اعتراف کرد از کجا پول گرفته ،سلاح گرفته ،حمایت از اعمال تروریستی رژیم صیهونیستی در به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای.

محور دیگر جنایات ، سرقت اموال و دارایی های ایران و ممانعت از پیشرفت ایران و بلوکه کردن دارایی هایمان از تحریم 1 تا 20 تا تحریم و ممانعت از قراردادهای کشورهای دیگر با ایران این تحریم های اخیر است ، بخواهم این را برایتان بخوانم وقت شما گرفته می شود شما خودتان این مسائل را می دانید.

 محورهای متعددی که امریکا در بحث فرهنگی ایجاد کرده ، پایگاه هایی برای نشر فساد در ایران ، آموزش افراد در داخل خاک امریکا و امارات برای درست کردن خانه های فساد ، ایجاد باشگاههای زیرزمینی ، راه اندازی شبکه های ماهواره ای فساد برانگیز ، تجارت و واردات مذکرات و مواد الکلی ، کمک برای کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در افغانستان ، ورود انبوه مواد مخدر به ایران ، حالا این دوست است یا دشمن ؟ می گویند آقا این ها برای تاریخ است ،

 اگر در تاریخ های گذشته تروریست ها را حمایت کرده ، همین امروز هم داره حمایت می کند، همین امروز گروهک ریگی دوباره برادرش را برداشته آورده آنجا مسلح کرده در شرق کشور، همین امروز منافقین را در عراق نمی گذارد خارج بشوند ، می خواهد اینجا توطئه کنند ، همین امروز در کنار کاخ سفید یک ساختمان به آن ها داده و آن را از لیست سیاه خارج کرده ، تجاوز نظامی قبلا کرده امروز چه کار می کند ؟همین امروز پهباد هایش دارند تجاوز می کنند در این سال ها ده ها پهباد از آمریکا ما غنیمت گرفتیم ،در این سالها مرتب دارد جاسوسی می کند و تجاوز می کند به خاک ایران.

 تمام اطراف ایران پایگاههای جاسوسی است نه پایگاه جاسوسی مخفی تو خونه ی تیمی ، نه ایستگاه های بزرگ رادار ، تجهیزات الکترونیکی برای شنود در ایران همین الان این ها بالفعل ، ده ها ناو جنگی آمریکا و ناو هوایی آمریکا در مرز ایستاده اند هر روز ده ها ناو روی مرزهای ما برای جمع آوری اطلاعات است .

 همین امروزه ، برای قدیم نیست بگوییم آقا گذشته ها گذشته ، الان قرار است این ها آشتی کنند ، کدام آشتی! آموزش گروه های تروریستی کجا انجام می شود ، الان ده ها شبکه ماهواره ای علیه ملت ایران دروغ پراکنی می کنند ، فساد پراکنی می کنند ، لجن پراکنی می کنند ، جوان ها را منحرف می کنند ، آموزش ساخت مواد مخدر می دهند ،آموزش ساخت مواد منفجره می دهند، این ها کجا مستقرند ، در آسمان که نیستد ،ماهواره ها جایی مستقرند ، کجا است؟ تو خاک آمریکا است، تو خاک آمریکا این کارها را دارند انجام می دهند، شبکه های تلویزیونی ایران را در دنیا چه کسی قطع می کند تا نگذارد صدای مردم ایران به زبان انگلیسی ، اسپانیایی، آمریکایی و عربی به دنیا برسد؟

دانشمندان ایرانی را چه کسی دستگیر می کند ، در این گوشه و کنار دنیا ؟آمریکا . چه کسی به مقدسات ملت ایران توهین می کند و فیلم های هجم آمیز می سازد ، همین روزها علیه ملت ایران و علیه پیامبر عظیم شان اسلام و مقدسات و علیه امام هادی (ع) اقداماتی دارند انجام می دهند ، چه کسی دارد می سازد ؟آمریکا دارد می سازد، آمریکا  امروز دارد مواد مخدر می فرستد ، همین امروز دارد جاسوسی می کند ،خودشان می گویند جاسوس هایمان گیر افتاده و  گم شده ، الان خودشان می گویند که  جاسوس ما در کیش گم شده ،همین امروز می گویند ، آقا ما تندروی کردیم این ها هم عصبانی شدن این کار را کردن خیلی خب ملت ایران تندرو هستند ، اصلا از دید این آقایون ملت ایران افراطی هستند ، بقیه ملت دنیا چگونه هستند؟ به دیگران چرا تجاوز کرده اند ؟ چند تا کودتا را آمریکا در گوشه و کنار دنیا تدارک دیده و اجرا کرده ؟آخرین آن ها در مصر است. ده ها کودتا علیه کوبا انجام داده ، تا حالا چند صد کودتا طراحی کرده، در شیلی کودتا کرده ، در ایران کودتاها کرده است.

ملت ما فرضاً خیلی بده ، ویتنامی ها چه کار کردند که این همه کشتار کردید ؟ آن  استفاده گسترده از بمب های ناپالم، استفاده گسترده از سلاح های شیمیایی ، ملیون ها نفر را آنجا کشتید ، مجروح کردید ، به کره تجاوز کردید به فیلیپین تجاوز کردید به کوبا تجاوز کردید به نیکاراگوئه تجاوز کردید به عراق تجاوز کردید به افغانستان تجاوز کردید ، هر روز دارید به پاکستان تجاوز نظامی می کنید ، علیه دوستان خودتان شنود می کنید ،اسرائیل هم شنود می کنید، آلمان را  هم شنود می کنید ، نوکرهای خودتان را  هم شنود می کنید ، خوب ملت ایران بد آنها هم بد هستند.

 آمریکا 170 پایگاه نظامی در دنیا دارد ، آمریکا بیش150 زندان مخفی دارد فقط یکی از آن ها  گوانتانامو است. در کشورهای اروپایی در جاهای مختلف افرادی که با خودشان  مخالف هستند می برد و آنجا  مخفی می کند شکنجه می دهد ، هر کاری می خواهد می کند ، می کشد ، حالا این دوسته یا دشمنه ؟ باید با آمریکا چه کار کنیم،  می گویند آقا شما درست میگویید ، منتها زورش زیاد ، باید کنار بیاییم،  نه اتفاقا اشتباه می کنید ، زورش زیاد بود ، آن روزی که زورش زیاد بود ما با آن جنگیدیم آن روزی که زورش زیاد بود ما انقلاب کردیم آن روزی که زورش زیاد بود ،  لانه جاسوسی را از آنها  گرفتیم ، الان نفسش دارد در می آید ، اقتصادش ورشکسته ، ارتش شکست خورده و مایوس، درون از لحاظ فرهنگی و اجتماعی پاشیده ، جنبش 99درصدی ، آبرویش در دنیا ریخته است  ، رئیس جمهور آمریکا هر کجا بخواهد برود با لنگه کفش یا با تخم مرغ گندیده یا با گوجه فرنگی از آنها استقبال می شود.

کجا در دنیا از آن ها  استقبال می کنند ،  در بعضی از کشورها مجبور است که بعد از اینکه رئیس جمهور آمریکا  از کشور خارج می شود  می گویند ، رئیس جمهور آمریکا آمد و رفت ، این وضعیتش است یک کشور شکست خورده از لحاظ امنیتی ، مفلوک ، هر روز در دانشگاه هایشان  و در مدارس شان کشتار می شود ، فلذا نباید ترسید، بعضی ها هم میگویند  خیلی خب ، بالاخره ضعیف شده است و  این ها آدم شده اند، ولی گرگ، گرگ است.

بله ، الان نمی تواند دنبالت کند ، زورش گرفته شده ، ولی اگر خودت را بیاندازی زیردست و پاهایش شما را می خورد .فلذا آمریکا ، با این دشمنیش با این تجاوزگری اش مستکبر است ، حضرت آقا در هفته بسیج فرمودند مستکبر چه معنی دارد ، یک رژیم مستکبر و زورگو و حق ناپذیر که استقلال هیچ کشوری را بر نمی تابد ، همه جای دنیا می خواهد از آن خودش باشد می خواهد همه جا زیردستش باشد ، که همه عبد او باشند ، هر کجا که مقابلش بایستد تجاوز می کند وحشی گری می کند ،حد و مرزی هم ندارد ، قانون پذیر نیست ، قانون گریزه و به هیچ عهد و پیمانی هم وفا نمی کند ، به هیچ قرار دادی هم تا حالا پایبند نبوده، به لیبی نگاه بکنید چه کار کرد ، با کره شمالی چه کار کرد .

 در معاهده ی الجزایر قرار داد بستیم ، که ما گروگان ها  را به آمریکا می دهیم ، پولهایمان را پس بدید ، چه کار کرد؟  آیا یک ریال پول هایمان را پس داد؟ همه را بالا کشید ، ما همه گروگانها را دادیم آن ها  هیچ کدام از پولها را پس ندادند.

امروز هم این معاهده ای بسته شده ، توافق نامه همین بود ، چه کار می کنند؟ می بینید ، چه چیزی دارد می گوید؟ بالاخره ما به این ها اطمینان دادیم. مسئولین ما که دروغ نمی گویند ، می گویند ما جلوی غنی سازی را گرفته ایم ، حتما راست می گویند.آنها می گوید نگرفتید، پس چه کسی عهد شکنه ؟

 چگونه باید ثابت بشود با یک رژیم متجاوز کودتاچی، تروریست پرور، مخرب فرهنگ و مبلغ مواد مخدر، مبلغ فساد و عهد شکن و قانون گریز چطور باید رفتار کرد ، خوب معلوم است این دشمن است ، باید با آن مبارزه کرد ، مبارزه با آمریکا که نباید تعطیل بشود ، آقا ما می خواهیم مذاکره کنیم ، نرمش قهرمانانه ، این نافی مبارزه با آمریکا نیست ، خوب بیایید مرگ بر آمریکا را کنار بگذارید ، این حرفها را دیگر نزنید ، غلطه دیپلماسی هم بخشی از مبارزه است ،  هیچ اشکالی ندارد ما در بخش از مبارزهایمان از دیپلماسی از گفتگو استفاده می کنیم .

حضرت اباالفضل (ع) با اجازه امام حسین (ع) با شمر گفتگو کرد، خود حضرت اباعبدا... با عمر سعد گفتگو کرد مذاکره کرد ، دشمنی کم شد؟  می گویند اعتماد ایجاد می شود ، یک کارهایی آن ها انجام بدهند ، اعتماد؟ نخیر هر کاری بکنند  نمیشود چون مسئله ما مسئله اعتماد نیست ، مسئله ماهیته اعتماد این است که وقتی که دو نفر آدم متعارف ، 2 تا کشور متعارف و معمولی با همدیگر اختلاف هایشان  می شود بعد با هم آشتی می کنند ، یکی آن وسط  ، واسطه می شود ، میانجی می شود ، دم مرز درگیری شده ، اختلافی شده از دل هم در می آورند به عنوان مثال بچه ی همسایه زده شیشه خونه شما را شکسته اعتماد شما با همسایه از بین رفته یک حرفی آن  زده ، یه حرفی شما زدید ، میانتان بهم خورده و  شکراب شده یا یک برادر پاسدار،  یک بازاریه، حالا یک شکرابی بین شما شده شما یک شله زرد می فرستید درب خانه اش ، نذری آش میفرستد بالاخره یک نفر واسط ، یک غذایی می دهد ، آشتی می کند ، اعتماد بر می گردد اما اگر تو محل شما یک آدم قداره ، چاقو کشه متجاوز به نوامیس که از در خانه مردم می رود بالا به زور پول از مردم می گیرد ، مواد مخدر پخش می کند گیریم یک روزی راه را بسته ، شما آمدید با آن  مذاکره کردید آن هم گفت بفرمایید بروید ، با این مذاکره و بفرمایید بروید راه اعتماد جلب می شود اعتماد می کنید آن  آقا ماهیتش خرابه بابا این قاچاق چی مواد مخدر، متجاوز نوامیس مردم ، آدم کش ، چاقوکش کجا اعتماد می کنید، با دو تا قرار داد و مذاکره اعتمادی جلب نمی شود.

 ماهیت،ماهیت خرابه،ماهیت فاسده،تا این ماهیت درست نشود،تا این آقای قاچاقچی دزد متجاوز به نوامیس، چاقوکش توبه نکند و بیاید در مسیر و شروع به دادن مال مردم نکند، نمازخوان نشود شما به آن اعتماد نمی کنید ، تازه آن موقع هم که بیاید تا چند وقت اعتماد نمی کنید ، 100سال هم مذاکره کنند 50 تا هم قرارداد بنویسند اعتمادی جلب نمی شود .امام راحل بزرگوار فرمود: لا اله الا الله هم بگوید ما قبول نداریم چون می خواهند سر ما را کلاه بگذارند ، امام فرموده اند ما تا اخر ایستاده ایم بقیه اش را بلدید، ما تا اخر ایستاده ایم و با آمریکا رابطه برقرار نخواهیم کرد.

امام این جمله معروف را که می گوید: ما تا اخر ایستاده ایم . جمله ی بعدی اش این است که ما تا اخر ایستاده ایم و با امریکا ارتباط برقرار نخواهیم کرد . این جمله امام است ارتباط برقرارنمی کنیم مگر آن که آمریکا آدم شود ، آدم شدنش هم نگذاشتن ما خودمان تفسیر کنیم که هر کس تفسیر به رای کند بگویند یک پیام نوروز داده دیگه آدم شده ، نه آقا مگر آنکه آمریکا آدم شود از آن طرف دنیا نیاید دستش را در خلیج فارس دراز کند، از آن طرف دنیا نیاید در فلسطین و لبنان دخالت کند.

تا وقتی این ها هستند و اسرائیل هست ما نمی توانیم با این ها کنار بیاییم یعنی چه؟ یعنی آدم شدن آمریکا در برچیده شدن پایگاه هاش از خلیج فارس، از منطقه مدیترانه از برچیده شدن زندانها ، از قطع حمایت ها از صهیونیست ، اروپا هم همین الان ژست گرفتند که حقوق بشر اروپا هم بدتر از آمریکا است.

 امام فرموده اند آمریکا از شوروی بدتره ، انگلیس هم از هم پلیدتر است ، واقعا همه از هم پلیدترند .اروپایی ها آمدند برای ما ژست حقوق بشر گرفتن مدال می دهند به این و آن و به اسم حقوق بشر آمده اند در سفارتخانه هایشان دزدانه ، که خیلی جای شرم دارد برای مسئولینه مربوطه که این طور اجازه دادند چنین غفلتی صورت گیرد، اروپا راجع به حقوق بشر حرف بزند؟ جنگ جهانی اول را کی راه انداخت ؟ 70 میلیون نفر کشته شدند، برده داری را چه کسی راه انداخت؟ خاک آفریقا را به توبره کشیدند، ده ها جنگ راه انداختند ، منابع اورانیوم و طلا را غارت کردند، کشتارهایی که کردند، برده داریهایی که کردند در داخل خاک آمریکا، قتل عام هایی عظیمی که بر علیه سرخپوستان کردند.

آقا فرمودند: در استرلیا، بومی های آنجا را مثل کانگورو می کشند به عنوان تفریح؛ اروپایی ها اینها هستند، بمب شیمیایی را چه کسی تولید می کند؟ این بمب ها را چه کسی به صدام داد؟ رژیم بریتانیا ، رژیم آپارتاید را در آفریقای جنوبی چه کسی تاسیس کرد ؟ سیاه پوست های آنجا را کشتند و سفید پوست ها را از اروپا بردند آنجا و حاکم کردند.

یک طرف خیابانها سیاه پوست ها راه بروند و آن طرف خیابان سفید پوست ها، یا راه ندادن سیاه ها به برخی از مغازه ها و هزاران موارد دیگر.این جنایت ها را چه کسی انجام داد؟ رژیم اشغالگر قدس را کی تاسیس کرد؟ اروپا همین الان هم در آفریقا به خاطر اورانیوم و الماس کشتار راه انداخته، فرانسه در مالی و جاهای دیگر آفریقای مرکزی کشتار می کند و اخبارهایش را منتشر نمی کنند. این ها می خواهند از حقوق بشر حرف بزنند ! کدام حقوق بشر ؟ پرونده اروپایی های خیلی سیاه تر از این است که بخواهند در مورد حقوق بشر حرف بزنند.

امروز بحمدالله بیداری  در دنیا ایجاد شده است حرکت بزرگ مردم آغاز شده و باید دست به دست هم بدهیم و بایستیم.

این آقایانی که برای مذاکرات رفتند ، همه با اجازه رفتند ،درسته امتیازات خیلی زیادی دادند که حجتشان هم این است ، که آخر این قراداد خوش است و کلیه حقوق ایران اعاده می شود و آنها هم تعهد کردند ظرف 6 ماه تا یک سال  همه ناجوانمردی ها کنار گذاشته شود ، خب ما صبر می کنیم و می بینیم که 6 ماه دیگه چه اتفاقی می افتد ، اگر حقوق مردم ایران برگشت خب آفرین دارد ولی اگر چنین اتفاقی نیافتد باید بیایند صریح به مردم ایران بگویند.

شما پیشکسوتان هم در این میان نقش دارید مردم هم روی شما حساب می کنند در دوران دفاع مقدس جلودار بودید ، شما باید بصیرت بخشی کنید باید روحیه مردم را با نشاط نگاه دارید ،باید به جوان ها روحیه بدهید ، راه را نشان دهید، شما هر کدامتان مثل یک شمع ، روشنی بخش محله و منطقه شهر خودتان باشید ، باید از این ظرفیت کمال استفاده را ببرید برای هدایت نسل جوان. این نیاز به کار تشکیلاتی دارد، کار متکی به فرد نیست  و احساسی نمی شود کارکرد. باید دسته جمعی نیروها را جمع کرد ، سازمان داد ،  آموزش داد ، کار برای رضای خدا است. بعضی ها پیش امام رفتند و گفتند، ما دیگه خسته شدیم اگر اجازه بدهید فلان، امام فرمودند اگر به خستگی باشد من از همه شما پیرتر و خسته تر هستم ، باید ایستاد ،کار برای خدا خستگی ندارد ، باید بایستیم در صحنه ، بالاخره این کاری بوده است که دست شما سپرده شده است ، باید تمام کنید، کار شهدا نیمه تمام مانده ، حداقل این نسلی که وجود دارد ، باید به قدس برسد،قدس آزاد کند حالا باقی را بگذاریم برای نسل بعدی.

 تا اینجا را ما خودمان باید ببریم ، این هایی که هستیم همان بچه هایی که امام فرمود:یاران من درگهواره هستند ، همان نسل باید برود و قدس را آزاد کند. این کار را لااقل تا اینجا تمام کنیم و  تحویل نسل بعدی بدهیم. بمانیم در صحنه مستحکم در کنار هم کارهای اثر بخش، برنامه ریزی شده و تدابیر آقا را بگیریم در جامعه منتشر کنیم. راجع به سبک زندگی، امر به معروف و نهی از منکر، راجع به شناخت استکبار، راجع به مقاومت و ایستادگی و... اینها را بیان کنیم.

در مسئله اقتصاد مقاومتی بسترهایی را بسیج به وجود آورده این ها را نادیده نگیریم ، بسیج پیشکسوتان بنشیند برنامه ریزی کنند که از ظرفیت و تجارب پیشکسوتان چگونه می شود استفاده کرد ، این کارهای مولد را راه اندازی کنید  با سرمایه گذاری های خیلی اندک ، ببینید نمونه کارهایی که صورت گرفته چه مواردی می باشد. ما 500 هزار چاه مجوز دار در ایران داریم. چاه آب ، اگر 50 هزار تا از این چاه های آب که دارد آب می آید استحصال شود و سر مزرعه برود و یا بین چاه  و سر مزرعه یک استخر کوچک بزنن ، این آبی که می آید می توان ، ماهی بریزید و پرورش دهید و خیلی موارد دیگر ، بعلاوه با این کار ما می توانیم تولید شیلات را 2 برابر کنیم ، این موارد سرمایه گذاری عمده هم نمی خواهد، همین الان بسیج ،تصحیلاتش را می دهد خب بچه ها ی شما بیایند این کارهای مولد را انجام دهند.

 شبکه هایی از تولیدات خانگی درست بشود ، تولید خانگی جمع بشود و به بازار عرضه شود. الان شما در بحث لبنیات ما شبکه سازی داریم ، کامیون هایی هستند با تانکر می روند در روستاها و شیر را جمع آوری می کنند و به کارخانه ها تحویل می دهند و پنیر و ماست تولید می کنند،  خب این کار را می توان راجع به خیلی از تولیدات دیگر انجام داد ، مثلا تخم مرغ خانگی هم می شود تولید کرد ، و یا خیلی از موارد دیگر که تولید در روستا زیاد شود و باعث انگیزه می شود و روستائیان نیز دام ، طیور خود را افزایش می دهند.

اگر ما در هر رشته ای وارد بشویم و شبکه سازی کنیم ، این کارهایی است که شما می توانید انجام دهید و به راحتی اشتغال زایی کنید و یک مواردی از کارها نیز از دست ما بر می آید ، از جمله پرداخت وام و تسهیلات و آموزش که ما دریغ نمی کنیم.

 ظرفیت کشور ما بالا است ، به عنوان مثال همین بیابانهای اطراف شهرهای خودتان را نگاه کنید،پر از گیاهان دارویی است که می رویند و خشک می شوند، اگر شبکه های انسانی و برنامه ریزی شده ای وجود داشته باشد که برود این ها را جمع کند ، بسته بندی کند (که بعضاً بعضی از آنها نیز با قیمت گزافی به فروش می رسد)یک بازار کاری به وجود می آید. ظرفیت های خدا دادی و طبیعی کشور ما فراوان است بیاییم و در این زمینه ها فعال بشویم ،  شما می توانید و  تجربه دارید، می شناسند شما را ، به شما اطمینان دارند ، طرح بدهید ما آن طرح ها را حمایت می کنیم ، اگر شما این نوع حمایت ها را بکنید ، ما این شبکه تولید فلان را می آییم در 5 استان ، 2 تا استان  ، 4 تا شهر را ، راه اندازی می کنیم . بیایید روی مسائل ، شما فکر کنید.

من می خواهم شما ذهنتون راجع به ظرفیت هایی که نسبت به آن غافل هستیم ، باز کنم ، شما به دور ریزها و زباله های شهرهایتان نگاه کنید ، بخش عظیمی از این قابل استحصاله به عنوان غذای دام است ، همین میدان های تره بار چیزهایی که دور می ریزند ، همین مغازه ها وچیزهایی که دور می ریزند، همین رستوران و چیزهایی که دور می ریزند ، هر شهری اگر یک شبکه ای داشته باشد که همین دور ریزها را جمع کند و بتواند یک فراوری روی آن ها انجام دهد خیلی کارها انجام می شود.

 ما الان 3 میلیون تن غذای دام از خارج وارد می کنیم ، دلار می دهیم و می گیریم این ها را می توانیم در داخل از زباله هایمان تولید کنیم .کنار ما و دور اطراف ما پر از ظرفیت های با ارزشی است که مثال هایش را قبلن زدم ، حتی اون چیزهایی که خیلی نگاه بی ارزش به آن می کنید ، ثروت است ، شما نگاه کنید اگر چین و ژاپن امروز در مسائل اقتصادی به جاهایی رسیده اند به این ظرفیت هایشان نگاه کردند ، نگذاشتند هیچ چیزی هدر برود.

 برادران آبرومند عزیز وقت من هم تمام شده ، با چند دعا شما را به خدا می سپارم ، خدایا توقیف طاعت و بندگی را به همه ی ما عطا بفرما ، خدایا توفیق بده بتوانیم مشکل همه ی مردم را ، بی کاری را که امروز مشکل همه مردم ایران است ، خدایا توفیق بده بتوانیم بر این مشکل بی کاری غلبه کنیم ، خدایا رهبر عزیزمان را تا ظهور امام عصر در کنار حضرتش موفق و موعید و منصور بدار ، ظهور حضرتش را نزدیک تر بگردان ، امام و شهدای بزرگوارمان را قریین رحمات واسعت بگردان ، شهادت در راهت را از ما دریغ نکن.

والسلام و رحمه ا...

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.