پنجشنبه 14 دی 1402 | 09:30
رئیس جمهور: شهید سلیمانی همه تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد
حجت الاسلام رئیسی گفت: شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم در غرب آسیا است او در کسوت دفاع از فلسطین مقتدر و مظلوم همه تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از  دفاع پرس،   حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور چهارشنبه در مراسم سالگرد شهید سلیمانی که با حضور مقامات لشکری و کشوری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: ۱۳ دی مصادف است با ولادت حضرت زهرا (س) و شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهادت زائران مزار شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان، ما یاد همه شهدا را گرامی می‌داریم.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: در این مجلس با شکوه که برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی تشکیل شده است ابتدا می‌خواهم به حضرت زهرا (س) اشاره کنم که حاج قاسم به او عشق می‌ورزید، مکتب فاطمی دارای شاخص‌ها و ویژگی‌های است که صاحبان طریق حق باید با این شاخص‌ها آشنا باشند.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: اولین شاخصه این مکتب عشق به خداست، تمام وجود حضرت زهرا (س) عشق به حضرت حق بود، حضرت برای دفاع از ولایت امام جامعه رشادت‌های بسیاری کرد، فاطمه اطهر (س) در سیره و سلوکش حق طلبی و عدالت خواهی سرشار شده بود.

وی افزود: فاطمه اطهر (س) برای انسان‌سازی آمده است و تمام وجود او برای آن است که این انسان با خدا آشنا شود این انسان با حقوق انسانی آشنا شود و چگونه زیستن را بیاموزد، زندگی حضرت جهاد در راه خداست و او اولین سنگر مبارزه با نفاق است، سخنان فاطمه اطهر (س) نقاب از چهره نفاق کنار زد  و مردم به دنبال آن بیدار شدند.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: در امتداد این مکتب، مکتب امام خمینی (ره) است، سنگ زیربنای تفکر امام راحل این جمله است که فرمودند عالم از آن خداست، سیره امام خمینی پیوند معنویت و سیاست است و توجه به دردمندان و مظلومین عالم، در سیره ایشان دفاع از مظلوم و فلسطین وجود دارد، در سیره امام خمینی خداباوری، دین باوری و مردم باوری بسیار نشانه دارد و این مکتب، ایران عزیز را از زیر بار ظلم و استکبار خارج کرد، در امتداد این مکتب، مکتب امام خامنه‌ای است.

وی افزود: گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی همان مکتب امام راحل است. نجات امت اسلامی، ایستادگی در مقابل زورگویان، خواندن مردم به خدا، خواستن یک زندگی سالم برای جامعه اسلامی مهم‌ترین ویژگی‌های مکتب امام خامنه‌ای است، همچنین در امتداد این مکتب مکتب حاج قاسم سلیمانی است، او دست‌پرورده مکتب امام و رهبری است.

رئیس جمهوری گفت: آموخته‌های مکتب امام و رهبری همان ویژگی‌های شهید سلیمانی است که این بزرگوار به آن ویژگی‌ها شناخته می‌شود، او قهرمان مبارزه با تروریسم در غرب آسیا است. او در کسوت دفاع از فلسطین مقتدر و مظلوم همه تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد. حقیقتا در این عرصه شناخت خوبی از نیرو‌های با استعداد و کارآمد در ایران، عراق، لبنان و سوریه داشت.

حجت الاسلام رئیسی گفت: شهید سلیمانی ظرفیت بسیار عظیمی برای شناخت و شناساندن دارد، او مرد دیپلماسی و میدان بود و کسی است که خداوند متعال به دلیل اخلاصش ظرفیتی به او اعطا کرد تا مقاومت را در منطقه فعال و فعال‌تر کند به نحوی که مردم مظلوم در همه منطقه احساس کردند می‌توانند در مقابل استکبار بایستند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: برخی از سران کشور‌های مختلف جهان به ما می‌گویند که چگونه رژیم فاسد صهیونیستی در مقابل مقاومت مظلوم و مقتدر فلسطین به زانو درآمده است، بخوانید سرنوشت فرعون را که بسیاری از کودکان را کشت، اما خداوند متعال از دل خانه فرعون حکومت ظلم فرعون را نابود کرد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی قطعا پایان خواهد داشت و ما به زودی این پایان را شاهد خواهیم بود، طوفان الاقصی طوفان به پا کرد و امروز همه علیه صهیونیست‌ها هستند، یکی از سران کشور‌های منطقه از قول وزیر خارجه آمریکا به من می‌گفت وقتی بعد از طوفان الاقصی به سرزمین‌های اشغالی رفتم، حقیقتا به این نتیجه رسیدیم که این رژیم به پایان کار رسیده است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: شما اگر می‌توانستید در مقابل حاج قاسم سلیمانی ایستادگی کنید چرا بزدلانه و شبانگاه او را به شهادت رساندید، او قاتل داعش بود و امنیت را نه تنها برای ایران بلکه برای تمام منطقه به ارمغان آورد، امروز امنیت منطقه مدیون حاج قاسم سلیمانی و همه شهدای مدافع حرم است.

وی افزود: خداوند به پیامبرش می‌فرماید‌ «ای پیامبر ما تو را نام‌آور کردیم» شهید سلیمانی را نیز خداوند متعال نام‌آور کرد، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند شهید سلیمانی به مراتب خطرناک‌تر از سردار حاج قاسم سلیمانی است، همچنین خطر مزار شهید سلیمانی خطر بزرگی برای دشمنان است.

رئیس جمهور گفت: ما بر این باوریم که خون شهید سلیمانی نظام ناعادلانه امروز جهان را از بین می‌برد و نظام عادلانه جدیدی بنا خواهد کرد. ما معتقدیم شهدای مقاومت زنده هستند و خون مطهر شهید سلیمانی و شهدای مظلوم فلسطین حتما پایان رژیم صهیونیستی را رقم خواهد زد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.